Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

Arbetslivsförvaltningen samlar kommunens arbetsmarknadsinsatser inom jobb Borås och försörjningsstöd för att hjälpa människor till egenförsörjning. Arbetslivsförvaltningen ansvarar också för daglig verksamhet i kommunal regi, Boråsregionens Etableringscenter och är motorn i Borås Stads integrationsarbete och finskt förvaltningsområde.

Anställningsvillkor: Tjänsten är ett vikariat på heltid dock längst t.o.m. 2015-01-11. Tillträde 2014-05-05.

Arbetsuppgifter: Som personalsekreterare ingår du i personalfunktionen tillsammans med personalassistent och en personalsekreterare samt chef för personalfunktionen. Tillsammans ansvarar vi för att stödja förvaltningens 15 chefer i alla förekommande personalfrågor.

Kvalifikationer: Vi söker dig som har god förmåga att arbeta självständigt och samarbeta. Du ska ha kandidatexamen inom personal- och arbetslivsfrågor samt dokumenterat goda IT-kunskaper. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personaladministrativt arbete. Meriterande är erfarenhet av arbete i Heroma.

Upplysningar lämnas av Camilla Jansson, chef för personalfunktionen, tfn 033-35 39 09 och Johanna Lygner, personalsekreterare, tfn 033-35 31 96. Fackliga företrädare når du via Borås Stads växel tfn 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan senast 2014-01-08.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 2 december 2013

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


HR-specialist

29 november 2023

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

23 november 2023

Personaladministratör

Personaladministratör

13 november 2023

intern position for Marketing

28 juli 2023