OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetslivsförvaltningen samlar kommunens arbetsmarknadsinsatser inom jobb Borås och försörjningsstöd för att hjälpa människor till egenförsörjning. Arbetslivsförvaltningen ansvarar också för daglig verksamhet i kommunal regi, Boråsregionens Etableringscenter och är motorn i Borås Stads integrationsarbete och finskt förvaltningsområde.
Anställningsvillkor: Tjänsten är ett vikariat på heltid dock längst t.o.m. 2015-01-11. Tillträde 2014-05-05.
Arbetsuppgifter: Som personalsekreterare ingår du i personalfunktionen tillsammans med personalassistent och en personalsekreterare samt chef för personalfunktionen. Tillsammans ansvarar vi för att stödja förvaltningens 15 chefer i alla förekommande personalfrågor.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har god förmåga att arbeta självständigt och samarbeta. Du ska ha kandidatexamen inom personal- och arbetslivsfrågor samt dokumenterat goda IT-kunskaper. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personaladministrativt arbete. Meriterande är erfarenhet av arbete i Heroma.
Upplysningar lämnas av Camilla Jansson, chef för personalfunktionen, tfn 033-35 39 09 och Johanna Lygner, personalsekreterare, tfn 033-35 31 96. Fackliga företrädare når du via Borås Stads växel tfn 033-35 70 00.
Välkommen med din ansökan senast 2014-01-08.