Personalsekreterare/PA-konsult

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsen är omvårdnadsförvaltningen. Vår nuvarande medarbetare går i pension och därför söker vi nu hennes efterträdare. Som medarbetare inom personalområdet på omvårdnadsförvaltningen arbetar Du med alla förekommande personalfrågor; rekrytering, förhandlingar, rehabilitering, personaladministration, lagar och avtal, personalutveckling och rådgivning. En viktig uppgift är att arbeta konsultativt gentemot alla våra chefer samt vara ett stöd i förvaltningens och enheternas förändringsarbete. Du som söker har högskoleutbildning med inriktning mot personalfrågor samt har kunskaper i ekonomi och arbetsrätt. Arbetet innebär att ofta vara ute hos våra chefer och därför är det viktigt att Du har körkort. Har Du praktisk erfarenhet av personalarbete och personaladministration ser vi det som en merit. Utöver formella meriter är det viktigt att Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, kan snabbt anpassa dig till nya situationer, är serviceinriktad och har en stor portion samarbetsförmåga.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skövde Kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 19 februari 2007
  • Ansök senast: 7 mars 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010