Personalspecialist

Arbetsbeskrivning

Räddningstjänsten Storgöteborg är ett av Sveriges största räddningstjänstförbund med cirka 900 medarbetare, en omslutning på cirka 500 mkr och svarar för räddningstjänst och förebyggande skydd i våra sex medlemskommuner Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Lerum och Partille. Verksamheten är organiserad som kommunalförbund. Vi arbetar för att få en jämnare könsfördelning och ökad mångfald för att spegla samhället i stort. Personalavdelningen består av personalstrateger, personalspecialister, hälsosamordnare, testledare och personaladministratörer samt en personalchef, totalt 13 personer. Vi arbetar såväl operativt som strategiskt med alla förekommande personalfrågor inom förbundet. Vår målsättning är att utveckla och säkerställa förbundets långsiktiga personalpolitik. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta främst inom området arbetsmiljö. Tillsammans med 2-3 andra personalspecialister ska du säkerställa att förbundets personalpolitik omsätts i det dagliga systematiska arbetsmiljöarbetet genom att utveckla, samordna och genomföra förbundets arbetsmiljö- och rehabiliteringsarbete. Du ska informera, utbilda och på annat sätt stötta förbundets chefer och arbetstagarorganisationer inom dina ansvarsområden. Du skall även säkerställa att samverkan med arbetstagarorganisationerna sker i linje med de personalpolitiska intentionerna. KVALIFIKATIONER Räddningstjänsten är en organisation under snabb utveckling. Inom personal- och arbetsmiljöområdet lägger vi stor vikt vid förmågan att kunna utveckla metoder och arbetssätt varför ditt engagemang och intresse för dessa frågor är av stor betydelse. Förbättrings- och förändringsarbetet kräver att du är en god kommunikatör som vågar ta egna initiativ, har ett driv, är lyhörd och kan ta ansvar. Det är även en förutsättning att du förmår integrera alla de faktorer som skapar en god arbetsmiljö samt att du är väl förtrogen med att driva utvecklingsarbete i en samverkanskultur. Som person måste du kunna prioritera, ha tålamod och ett gott humör. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Din teoretiska bakgrund är PA-utbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. För tjänsten krävs en bred och djup erfarenhet av kvalificerat personalarbete från bland annat arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering, samverkan och förhandling. Det är meriterande om du har: erfarenhet från en större och gärna politiskt styrd organisation om du har arbetat med förbättrings- och utvecklingsarbete om du har dokumenterad kunskap om arbetsmiljörätt

Kontaktpersoner på detta företaget

Jan Magnusson, Enhetschef
0702-16 31 95
Karolina Landin, Personalspecialist
031-335 2766
Bert Paulusson, Vision
0703-24 06 37
Per-Albin Halldin, Kommunal
0704-36 04 09
Lennart Liljeroth, SACO
0702-88 99 15
Mikael Strand, BRF
0704-71 20 30
Peter Volmefjord, Ledarna
0706-15 28 22
Alireza Sarreshtedari, IT-samordnare
0706-71 18 41
Karolina Landin, Personalspecialist
031-335 2766
Telefontid kl 8.00-9.00 Olle Hydén, Enhetschef
0705-95 89 71

Sammanfattning

Besöksadress

Åvägen 2 40224 Göteborg
None

Postadress

None
Göteborg, 40224

Liknande jobb


3 maj 2024