Personalspecialist

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya Personalspecialist?

En av våra personalspecialister har fått en ny spännande utmaning och därför söker vi nu hennes efterträdare. Vill du vara en del av vårt kompetenta och glada gäng?

Bräcke Diakoni är en modern och nyfiken non profit-organisation inom vård och omsorg som expanderat kraftigt de senaste åren. Personalavdelningen, som består av totalt sju personer, är en central stabsfunktion med övergripande ansvar för personal- och lönefrågor.

Arbetsuppgifter
Som personalspecialist kommer du att ha en viktig roll i vår verksamhet. Arbetsuppgifterna spänner över hela bredden av personalområdet. Bland annat innebär det att du självständigt hanterar förhandlingar, individärenden, lag- och avtalstolkning, personalsociala frågor, policy- och rutinutveckling samt deltar i interna utbildningsinsatser för chefer och medarbetare.

Kvalifikationer
Arbetet är omväxlande och ställer därför höga krav på ett flexibelt arbetssätt och en förmåga till helhetssyn. Dessutom innebär det många externa och interna kontakter och därför behöver du ha en god kommunikativ förmåga, både skriftlig och muntlig. Du behöver också ha en god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete samt ett öppet sinnelag för utveckling och förändring.

Vi söker dig som har utbildning från Personalvetarprogrammet med minst några års erfarenhet av kvalificerat personalarbete, gärna inom privat sektor. Extra meriterande är om du har arbetat med övergång av verksamhet och i vård- och omsorgsmiljö. Mycket viktigt är att du är engagerad i ämnet och tycker att personalfrågor är kul och spännande.

Tjänsten är tillsvidare, heltid. Bräcke Diakoni finns på flera orter i landet så arbetet kan innebära en del resor och därför är körkort och tillgång till bil ett plus.

Kontakt
Vill du veta mer ring Personalchef Mona Axelsson, 031-50 26 34 eller Personalspecialist Emma Nygren, 031-50 25 28.

Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt "Personalspecialist" senast 2013-09-08 till jobbansokan@brackediakoni.se eller till Bräcke Diakoni, Personalavdelningen, Box 21062,
418 04 Göteborg.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Henriksson, enhetschef
0522-42 09 39
Pia Säkki, enhetschef
0522-42 09 38
Inger Larsson, enhetschef
0302-800990
Anna-Maria Norberg, tf. enhetschef
031-50 27 73
Maria Ericson, enhetschef
0706-78 36 30
Minna Tassemeier, leg. sjuksköterska
031-50 27 62
Christine Alf, enhetschef
0732-75 22 32
Anna-Carin Back, enhetschef hemtjänst
0765-33 04 50
Magdalena Flygare, föreståndare
031-50 27 20
Louise Bryngnäs, föreståndare
031-50 27 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bräcke Diakoni GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Publicerat: 14 augusti 2013

Besöksadress

Bräcke Västergårds väg 5
None

Postadress

Box 21062
GÖTEBORG, 41804

Liknande jobb


3 maj 2024