Personalspecialist

Arbetsbeskrivning

Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) är ett kommunalförbund med sex medlemskommuner, Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum, sammanlagt 790 000 invånare. I dessa kommuner svarar vi för räddningstjänst och förebyggande brandskydd. Vårt uppdrag innebär att förhindra och begränsa olyckor, förbereda och genomföra räddningsinsatser, vidta åtgärder efter olyckor samt medverka i samhällets risk- och hotbilder. RSG arbetar aktivt med att identifiera risker och förebygga olyckor genom samverkan, lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Totalt antal anställda på RSG är ca 900.

Till vår personalenhet inom avdelningen för verksamhets- och chefsstöd söker vi nu en personalspecialist. Du kommer att finna en utmanande, utvecklande och stimulerande arbetsplats, där dialog och samverkan utgör grunden, och där stora möjligheter till egen påverkan finns.

Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger.


ARBETSUPPGIFTER
Personalenheten arbetar strategiskt och operativt med alla HR-processer inom förbundet. Vår målsättning är att utveckla och säkerställa förbundets långsiktiga arbetsgivarpolitik och därigenom aktivt bidra till att Räddningstjänsten Storgöteborg kan vidareutveckla sin ställning som en attraktiv arbetsgivare.

På personalenheten är vi tolv medarbetare vilket inkluderar enhetschef, hälsosamordnare, personaladministratörer och personalspecialister.

Arbetsuppgifter
Personalenheten befinner sig i ett utvecklingsskede och du kommer tillsammans med övriga medarbetare vara delaktig i arbetet med att utveckla och följa upp processerna inom vårt ansvarsområde. Som personalspecialist kommer du att utföra arbetet på ett självständigt sätt i nära samarbete med övriga medarbetare på enheten.

Du kommer att arbeta brett med alla förekommande arbetsguppgifter inom personalområdet såsom arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsrätt, kompetensförsörjning, rekrytering, uppföljning och lönepolitik. Men du kommer att ha ett utpekat specialistområde inom området arbetsmiljö, hälsa och säkerhet.

KVALIFIKATIONER

- Vi vill att du har examen från PA-programmet eller motsvarande.
- Vi vill att du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat personalarbete.
- Vi vill att du har djup erfarenhet av arbetsmiljöfrågor och drivit utvecklingsarbete inom området.

B-körkort är en fördel men inget krav.

Du är teamorienterad i ditt sätt att arbeta och har coachande förhållningssätt och en uttalad vilja att vidareutveckla verksamheten. Som person är du självgående och initiativrik. Du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga och lätt för att skapa förtroendefulla kontakter.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att genomföras 22 och 28 november.

Innan anställning kommer alkohol och drogtest att genomföras enligt förbundets policy. Tester sker i samarbete med vår företagshälsa.

Individuell lönesättning tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

IT tekniker på enheten
031 3352600
Personalspecialist Per Hassling
031-335 2786
Enhetschef Lennart Liljeroth

Enhetschef Torbjörn Petersson
031-3352674
Teknisk Förvaltare Magnus Hedenström
031-3352794
Personalspecialist Annika Celegin
031-335 2927
Enhetschef på personalenheten Annika Pettersson
031-335 27 82
Personalspecialist Susanne Andersson
031-335 29 86
Enhetschef RiB och Värn Johan Fors
031-3352612
Enhetschef Robert Olsson
031 335 29 83

Sammanfattning

Besöksadress

Åvägen 2 40224 Göteborg
None

Postadress

Box 5204
Göteborg, 40224

Liknande jobb


3 maj 2024