OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bräcke kommun söker Personalspecialist - arbetsrätt
Arbetsuppgifter
Den vi söker kommer huvudsakligen arbeta med arbetsrättsfrågor och avtalsfrågor. Som personalspecialist kommer du främst att arbeta förebyggande genom konsultativt stöd till organisationens chefer. I arbetsuppgifterna ingår även att biträda chefer vid förhandlingar, handläggning och beredning av ärenden samt utvecklingsarbete. Som personalspecialist är du även delaktig i andra delar inom personal- och löneområdet.
Kvalifikationer
Du som söker tjänsten ska ha examen från personalprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser det som positivt om du har genomfört fördjupningskurser i arbetsrätt.
Vi förväntar oss att du har minst två års relevant arbetslivserfarenhet samt förhandlingsvana. I rollen som personalspecialist värdesätter vi erfarenhet och kunskaper inom arbetsrättsområdet.
Som person är du självgående, strukturerad, flexibel, har god samarbetsförmåga och besitter god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt. Du har även integritet och egenskaper för att självständigt ge stöd och råd till medarbetare och chefer. Vi sätter stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Datorvana och B-körkort är ett krav.