Personalstrateg som vill arbeta både operativt och strategiskt

Arbetsbeskrivning

Som personalstrateg kan du se fram emot varierande arbetsdagar där kreativitet, lösningsfokus och konsultativt arbete är del av din vardag. Vi på Adecco Office & HR, ger dig här en möjlighet att utvecklas och knyta nya spännande kontakter på ett uppdrag hos en av våra kunder inom en statlig myndighet.

Hur ser din arbetsdag som personalstrateg ut?
Som personalstrateg kommer du tillsammans med personalcheferna/avdelningscheferna arbeta med olika HR-relaterade frågor inom ett par olika verksamhetsområden, allt enligt organisationens krav och riktlinjer.

Din roll kommer att vara bred och spänna över flera olika områden med arbetsuppgifter på både operativ och strategisk nivå. Som personalstrateg är du ett konsultativt stöd till olika chefer inom bland annat områden såsom arbetsrätt, avtalsfrågor, rekrytering, kompetensutveckling och rehabilitering. I dina uppgifter ingår att arbeta fram och administrera kompetensförsörjningsplan och konsultrapportering tillsammans med ansvariga chefer.

Du kommer även att samordna det operativa stödet som kommer från ett personalcenter och företräda arbetsgivaren i bland annat löneförhandlingar och olika samverkansinsatser. Som personalstrateg ingår det även att verka för effektivt förändringsarbete och arbeta med employer branding på strategisk nivå. Resor inom Sverige kan förekomma.

Rollen är ett konsultuppdrag på heltid med start mitten-slutet av juni och pågår fram till februari 2014, detta är inledningsvis ett föräldravikariat men det finns chans till förlängning.

Vem trivs här?
Med en examen inom personal och HR och minst 5 års erfarenhet av kvalificerad personalarbete så är du helt rätt person för den här rollen. Har du dessutom kompletterat din arbetslivserfarenhet/utbildning med kurser inom arbetsrätt så har du stor fördel gentemot andra sökanden.

I dina tidigare roller har du god vana från att bedriva förändringsarbete, arbetat med kompetensförsörjning och lett arbetsmiljöarbete och löneförhandlingar. Det innebär att du har mycket med dig samtidigt som du söker efter en spännande utmaning i en ny organisation. Du känner dig bekväm med att uttrycka dig väl i tal och skrift och känner dig trygg i att använda Office-paketet som dagligt verktyg.

Vi söker dig som är målmedveten, utvecklingsinriktad och vill åstadkomma resultat. Du är duktig på nätverkande och har hög integritet, vilket är viktig för att bygga goda relationer med högt förtroende. Eftersom organisationens HR-funktion är ett litet team som är spridda över hela landet är det viktigt att du uppskattar självständigt arbete och trivs med samarbeten på distans. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Det är även mycket viktigt att du känner dig bekväm i rollen som konsult eftersom du kommer bli anställd i vår uthyrningsverksamhet.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. 

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adeccos kontor Automotive Professionals i Göteborg rekryterar tjänstemän till fordonsindustrin inom områdena ekonomi, logistik, inköp, HR och administration. Adecco är auktoriserat.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker via länken/formuläret nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid. Vikariat
  • Publicerat: 17 juni 2013

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


HR-administratör

HR-administratör

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

22 april 2024