OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kompetensförsörjning är en av Personalavdelningens sektioner med ansvar att samordna företagets arbete för långsiktig personalförsörjning och personalutveckling. Att omsätta strategier till praktiska verktyg och lösningar är en viktig del av sektionens arbete. I rollen som personalutvecklare stödjer du linjecheferna i deras personalarbete inom ett visst verksamhetsområde. Du medverkar till att skapa gott resultat vid rekrytering, vid introduktion av ny personal samt vid planering och organisation av aktiviteter för kompetensutveckling. Rollen är mycket utåtriktad med många kontakter på alla nivåer inom företaget, så också externt. Sektionen ansvarar även för samordning av skolkontakter och du deltar i det arbetet. Rollen innebär ett konsultativt arbetssätt där du förväntas driva och leda frågor inom ansvarsområdet. Som samarbetspartner till chefen bidrar du från ide/tanke till handling/genomförande. Tillsammans med arbetskamraterna på sektionen arbetar du för ständiga förbättringar, dvs för att hitta innovativa lösningar samt för att skapa struktur och systematik i metoder och angreppssätt. Du har högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande är erfarenhet från arbete i industriell miljö. Du har erfarenhet av att arbeta med personalrelaterade frågor samt besitter en god administrativ förmåga. Vilja att driva och leda förbättringsarbete är en viktig egenskap och du trivs med att arbeta i en föränderlig tillvaro. Förmåga till samordning och gott samarbete på alla nivåer krävs.