Personlia assistenter Örnsköldsvik

Arbetsbeskrivning

A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnarpersonlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 500 personliga assistenter anställda och vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall. Vi är IfA-godkända och utformar assistans av hög kvalitet enligt intentionerna i LSS. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt.

Vi söker tre kvinnliga vikarier som vill arbeta som personlig assistent till en kvinna på 65 år som bor ca 2 mil söder om Örnsköldsvik. Vi söker dig som kan hoppa in vid kort varsel när ordinarie är sjuk eller vid ledighet. Arbete som vikarie kan variera mycket i antalet timmar, då det kan vara mer jobb under sommaren och mindre övrig tid på året. Ca 10 timmar i månaden kommer jobbet som vikarie innebära i genomsnitt. I Juni kommer en tjänst på 50% bli ledig och är du intresserad av den vänligen skriv det i din ansökan.

Vår kund älskar att åka bil och åka ut på utflykter, så det värderas högt om du har körkort. Kunden mår även bra av att träffa människor, lyssna på musik och dansa. Kunden har alzheimers sjukdom och behöver hjälp med allt i det dagliga livet. Kunden bor i hus tillsammans med sin man och du jobbar med kunden i de miljöer där hon vistas. Hon behöver assistans för matlagning, träning, intimvård och andra normalt förekommande göromål i eller utanför sitt hem.

Kunden behöver ömhet och närhet och det är viktigt att du som assistent har en mjuk och ömsint personlighet. Empati och tålamod är viktiga egenskaper hos dig som söker. Då kunden inte själv kan säga vad hon vill så är det viktigt att du är initiativ- och idérik.

Som person tror vi att du är en ansvarsfull och lyhörd person som har lätt för att samverka med andra och tycker om att bidra till att skapa en meningsfull och rik tillvaro för en annan människa. Personlig lämplighet värderas högt.


Vi erbjuder all nödvändig introduktion för samtliga nyanställda för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll.

Vi vill även se utdrag ur belastningsregistret. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/. Blanketten du ska välja heter LSS (442.9). Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.


De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på A-Assistans samt av kundens anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Assistanskonsult Anna Sandkvist
0650-54 15 55
Assistanskonsult Frida Löfling
0650-541554
Ulf Svensson
0650-541556
Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Marcus Lavinius
054-15 20 60
Assistanskonsult Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Torsten Hallberg
0650 54 15 81
Assistanskonsult Frida Olovsson
0650-54 15 84
Anna Larsson
0702220195
Ekonomichef Daniel Wahlberg
0650 - 54 15 57

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-Assistans Leimir AB
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • + OB enligt kollektivavtal
  • Arbetstiderna är dagtid, kvällstid och helger
  • Publicerat: 31 mars 2015

Besöksadress

Godsgatan 30
HUDIKSVALL

Postadress

Godsgatan 30
HUDIKSVALL, 82450

Liknande jobb


Personlig assistent

Personlig assistent

5 juni 2024