Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 12 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Munkfors . Vår kund är en pojke med autism.

Som personlig assistent hos honom kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket omfattar till exempel personlig omvårdnad, struktur i vardagen, tillsyn samt assistans vid aktiviteter i och utanför hemmet. Vår kund behöver din hjälp och stöttning för att få sin vardag att fungera på bästa sätt.

Vi söker dig som är intresserad av att hoppa in vid behov . Arbetspassen kommer att variera. Det är viktigt att du är flexibel och ibland kan tänka dig att komma in och arbeta med kort varsel.

Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Viktigt att du är lekfull och sportig, har stort tålamod, vågar ta egna initiativ samt har en positiv grundinställning. Du bör ha körkort.

Vi ser gärna manliga sökanden och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Mer information fås vid en eventuell intervju.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: B körkort fordras. Tillgång till egen bil är en fördel.
 
Arbetstid / Varaktighet:  Framförallt morgon och kvällspass innan och efter skoltid. Ibland helger. Timanställning vid behov.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktperson: Maria Juhlin


Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.

Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 september 2014

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


19 april 2024

9 april 2024