Personlig assistent 75 %

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen söker

Personlig assistent 75 %

Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 75 %, med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Schemalagd arbetstid. Årsarbetstid tillämpas. Provanställning kommer att tillämpas.

Placering
De personliga assistenterna är för närvarande placerade vid enheten för personlig assistans inom vård- och omsorgsförvaltningen. Närmaste chef är enhetschefen för personlig assistans.

Arbetsuppgifter
Du arbetar efter fattade biståndsbeslut och genomförandeplan, så som att ge personliga stöd- och omvårdnadsinsatser, utföra serviceuppgifter och vissa delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter samt att dokumentera.

Vi betonar det hälsofrämjande förhållningssättet i insatserna. Allt arbete sker utifrån vård- och omsorgsförvaltningens värdegrund.

Kvalifikationer
Omvårdnadsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. B körkort är ett krav.

Meriterande
Vi ser helst att du har läst omvårdnadsprogrammet med inriktning funktionshinder eller personlig assistansutbildning och har genom arbete erfarenhetskompetens.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga att förmedla en grundtrygghet till brukaren utifrån ett professionellt förhållningssätt. Som person klarar du en arbetssituation som är föränderlig, har en personlig mognad, är ansvarskännande, empatisk och lätt för att samarbete med andra personer såsom familj och andra yrkesgrupper. Du kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Ödmjukhet och tålamod är två viktiga egenskaper
Djur finns i hemmet.

Information lämnas av
Enhetschef Ingrid Hildén, telefon 0532- 17167.
Kommunal tel. 010 442 86 13

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast sömdagen den 12 mars 2017. Urval och intervjuer kommer ske fortgående under ansökningstiden.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom "Ansök via extern webbplats" på Platsbanken.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Månadslön
  • Deltid Tillsvidare
  • Publicerat: 23 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 26
None

Postadress

Kungsgatan 26
Åmål, 66222

Liknande jobb


20 maj 2024

20 maj 2024