PERSONLIG ASSISTENT ALINGSÅS- SOMMARVIKARIE

PERSONLIG ASSISTENT ALINGSÅS- SOMMARVIKARIE

Arbetsbeskrivning

Vår kund är en 53 årig man som bor i Alingsås. Han söker en assistent som kan arbeta under sommaren då ordinarie assistenter har semester. Vi ser gärna att du även kan vara kvar efter sommaren och kan hoppa in vid sjukdomar och andra ledigheter.
Kunden är sängliggande nästintill hela dygnet på grund av reumatisk sjukdom med stor smärtproblematik. Han behöver ha hjälp med all daglig hygien, hushållssysslor samt social kontakt. Hos kunden finns en liten arbetsgrupp som arbetar dygnspass. Du kommer att få individanpassad läkemedelsdelegering/introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner.

Assistentens roll och erfarenhet
Kunden känner sig mest bekväm med kvinnor och söker därför en kvinna som assistent och som har vårderfarenhet sedan tidigare. Meriterande är också om du som söker är trygg i sig själv och har lite skinn på näsan. Som person ser vi gärna att du kan arbeta självständigt, men även ha ett fint samarbete med kollegor. Du är bra på att stötta och motivera till dagliga rutiner. Kunden har taklift så ett plus är om du har erfarenhet av att använda lift sen tidigare. Med tanke på det stora sociala behovet och dokumentation så bör du som söker tala och skriva flytande svenska.
Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och för varandra.

Meriterande erfarenheter
· Tidigare vårderfarenhet
· Arbetat med lift
· Körkort + bil
· Svenska i tal och skrift

Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· På timmar – extra vid behov vid ordinarie assistents sjukfrånvaro och semester.
· Start omgående.
· Under sommarmånaderna juni, juli och augusti ska du kunna arbeta i genomsnitt 1–2 dygnspass i veckan
· Arbetstiderna är dygnspass förlagda klockan 09:00-10:00 dagen efter.
· Dubbelassistans sker 1 timma vid personalbyte samt vid behov.

Om lön
· Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
· Vi erbjuder friskvård.

Kontaktperson
Arbetsledare: Louise Norlander
Tel: 072-217 4100
Kundansvarig: Sandra Forsell
Tel: 076–1252724
Märk din ansökan med referens: Alingsås

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2023
  • Ansök senast: 23 april 2023

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb


2 juni 2024