Personlig assistent, Hudiksvalls Kommun

Arbetsbeskrivning

A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 500 personliga assistenter anställda och vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall. Vi är IfA-godkända och utformar assistans av hög kvalitet enligt intentionerna i LSS. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt.

Är du intresserad av att jobba som personlig assistent? Du kanske inte vet så mycket om yrket men du tror att det kan vara något för dig? Då tycker vi att du ska läsa vidare.

Vi har många kunder runt Hudiksvalls kommun och flera av dem är i behov av vikarier, speciellt nu över sommaren. Vi söker dig som är intresserad av att jobba främst som sommarvikarie.
Arbetstiderna kan se väldigt olika ut, hos någon kund kanske det handlar om att hoppa in vid behov och hos någon annan är det ett fast schema. Det kan även förekomma jour hos vissa kunder vilket innebär att du vilar hos kunden och får jourersättning enligt kollektivavtal.

Vi har även barn som är kunder hos oss och när du jobbar hos ett barn måste du ha utdrag ur belastningsregistret. Känner du att jobba med barn skulle vara något för dig, så ber vi dig beställa utdrag från polisregistret (www.polisen.se). Det kan nämligen dröja några veckor innan det är klart.

Känner du att du är en flexibel person som tycker om att arbeta med människor? Då kommer det här vara något för dig! Som person tror vi även att du är ansvarsfull, lyhörd, har lätt för att samverka med andra och tycker om att bidra till att skapa en meningsfull och rik tillvaro för en annan människa.

Det är viktigt när du söker att du uppger om du har körkort och/eller bil eller om det är något speciellt som gör att du inte kan jobba vissa tider osv. Krav och önskemål helt enkelt.

Hos oss på A-Assistans är det alltid kunden som bestämmer vem som ska anställas. Om vi tycker du är intressant, kommer vi att göra en kort telefonintervju med dig och därefter kallas du till en personlig intervju då kund och/eller kundföreträdare deltar.
Vi erbjuder all nödvändig introduktion för samtliga nyanställda för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss kommer att läsas av assistanskonsulterna på A-Assistans samt av kunder och arbetsledare.

Hur ska du göra om du vill komma på intervju? Jo, du går in på vår hemsida www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss" och "sök jobb". Där går du sedan vidare till "rekryteringsportalen" och skapar ditt eget konto och profil. Du väljer sedan vilken annons du söker. Den här har referens: sommar 2014.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Assistanskonsult Anna Sandkvist
0650-54 15 55
Assistanskonsult Frida Löfling
0650-541554
Ulf Svensson
0650-541556
Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Marcus Lavinius
054-15 20 60
Assistanskonsult Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Torsten Hallberg
0650 54 15 81
Assistanskonsult Frida Olovsson
0650-54 15 84
Anna Larsson
0702220195
Ekonomichef Daniel Wahlberg
0650 - 54 15 57

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-Assistans Leimir AB HUDIKSVALL
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Deltid
  • + OB enligt kollektivavtal
  • Publicerat: 27 maj 2014

Besöksadress

Godsgatan 30
HUDIKSVALL

Postadress

Godsgatan 30
HUDIKSVALL, 82450

Liknande jobb


gör något meningsfullt

24 april 2024

Personlig assistent

24 april 2024