Personlig assistent i Hudiksvall

Arbetsbeskrivning

A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnarpersonlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 500 personliga assistenter anställda och vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall. Vi är IfA-godkända och utformar assistans av hög kvalitet enligt intentionerna i LSS. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt.

Vi söker kvinna som vill arbeta som personlig assistent till en rullstolsburen kvinna i 40- års ålder. Tjänsten är ett vikariat på 50%, då en ordinarie assistent ska vara mammaledig.

Kunden har MS och behöver assistenter som är hennes armar och ben. Därför måste du själv vara fysiskt stark så du kan kompensera för hennes funktionshinder. För henne är det väldigt viktigt att saker och ting blir på hennes sätt och att assistenten inväntar instruktioner och inte tar över. Hon vill känna att hon har kontroll över sitt eget liv.
Kunden har även familj och det är viktigt att du som assistent har ett professionellt förhållningssätt till övriga medlemmar i familjen. Kunden har ett rikt socialt liv, som person kan du vara introvert och inte känna skyldighet att vara social och pratsam.

Kunden behöver hjälp med allt som förekommer i det vardagliga livet. Det finns inga krav på att du som assistent ska vara kunnig, utan kunden informerar, men det är viktigt att du inte är rädd att ta i om det behövs.

Är du en person som är snabb, effektiv och har ett öga för detaljer? Då ska du söka det här jobbet.
Du måste vara fysiskt stark och inte vara rädd att ta i, då det förekommer många lyft varje dag. Det förekommer även resor i ditt arbetet och då är du borta ca 1-2 veckor under sommaren. Det är främst under sommarhalvåret kunden reser.
Som person är det bra om du även har lite "skinn på näsan" och "fötterna på jorden".

Tjänsten kräver att du har körkort och tillgång till bil, så du kan ta dig dit kunden är. Under arbetstiden kör du kundens bil.
Det finns inga krav på utbildning eller erfarenhet även om det är önskvärt.

Som person tror vi även att du är en ansvarsfull och lyhörd person som har lätt för att samverka med andra och tycker om att bidra till att skapa en meningsfull och rik tillvaro för en annan människa.

Vi erbjuder all nödvändig introduktion för samtliga nyanställda för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll.

Du kommer att vara en del av arbetsgrupp på 5 personer och vi har regelbundna personalmöten. Du kommer även att få gå de utbildningar som vi på A-Assistans rekommenderar.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på A-Assistans och av kunden.
Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss" och "sök jobb". Där går du sedan vidare till "rekryteringsportalen" och skapar ditt eget konto och profil.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Assistanskonsult Anna Sandkvist
0650-54 15 55
Assistanskonsult Frida Löfling
0650-541554
Ulf Svensson
0650-541556
Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Marcus Lavinius
054-15 20 60
Assistanskonsult Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Torsten Hallberg
0650 54 15 81
Assistanskonsult Frida Olovsson
0650-54 15 84
Anna Larsson
0702220195
Ekonomichef Daniel Wahlberg
0650 - 54 15 57

Sammanfattning

Besöksadress

Godsgatan 30
HUDIKSVALL

Postadress

Godsgatan 30
HUDIKSVALL, 82450

Liknande jobb


22 maj 2024

22 maj 2024

22 maj 2024