Personlig assistent i Umeå på 50% till barnkund

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra barnkunder i Umeå. Vår kund är en flicka i 16-årsåldern med cerebral pares.  Hon tycker om att skapa musik på datorn och att bada. Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionshindret sätter gränser vilket omfattar till exempel kommunikation, förflyttningar och personlig hygien.

Vi söker dig som är intresserad av en schemarad på 50 %. Arbetspassen är främst förlagda dagtid i skolan men även pass under kvällstid och helg kan förekomma.

Det är ett krav att du som söker tjänsten tål pälsdjur eftersom vår kund har hund. Tidigare erfarenhet av att arbeta med barn ser vi som meriterande. Vi tror att du som söker tjänsten är lugn, ansvarstagande och lyhörd. Vi ser gärna kvinnliga sökanden och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju. För att du ska bli aktuell i denna rekrytering krävs att du beställt efter ett polisregisterutdrag eller redan har det hemma.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.


Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: 2017-03-01 eller enligt överenskommelse


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/

Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9)

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast timlön enligt överenskommelse
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 februari 2017

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


gör något meningsfullt

24 april 2024

Personlig assistent

24 april 2024