Personlig Assistent - Ingarö, Ref 120

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba som personlig assistent?

Jag är en tjej på 22 år, och behöver nu anställa tre nya assistenter till mitt team som då kommer att vara totalt 6 st assistenter.

Jag har stora planer för framtiden. Där ingår övergång till daglig verksamhet under hösten, och på sikt även flytt till egen lägenhet närmare stan. Idag bor jag på Ingarö tillsammans med föräldrar och bror. Arbetsplatsen är där jag är; det kan vara i hemmet, på badet eller på stan.

Jag är flerhandikappad och behöver ha hjälp med allt för att få tillvaron att fungera; t ex vid måltider, hygien, kommunikation, förflyttning och gåträning. Jag går med stöd. Man arbetar alltid två assistenter samtidigt hos mig.

Vi ser att du
- Är tjej, runt 20 - 30 år
- EJ är rökare
- Har god fysik och inte några problem med axlar och rygg, då du måste klara av att hjälpa till vid flera förflyttningar/dag, och hjälpa mig med min gåträning.

Då tydlighet och kommunikation är en viktig del i tjänsten och att det förekommer mycket dokumentation, är det ett krav att du talar och skriver korrekt svenska. Jag "pratar" med ögonen och med stöd av bilder. När vi lärt känna varann kommer du att märka att jag förstår så mycket mer än jag kan förmedla. Jag saknar eget tal.

Arbetet förutsätter att du har ett genuint intresse för att arbeta med unga vuxna med flerfunktionshinder och att du är villig att prova nya aktiviteter. Du är flexibel, initiativrik och ansvarsfull och med en stor portion tålamod. Att du är engagerad, trygg och stabil ser jag som en nödvändighet. Delar du även mina intressen som utevistelse, bad, utflykter, gå i köpcentrum och att odla växter, kanske du är den jag söker.

Arbetstider: dag/kväll/helg enligt rullande schema, på tjänstgöringsgrad 74-78%

Tillträde till 1 september. Intervjuer och tillsättning sker löpande.

För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - LSS. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder.
Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas i en eventuell intervju.

Vi på Kompis Assistans vill ge våra brukare möjlighet att leva som andra och en fungerande vardag.
Kompis Assistans är ett företag med lång erfarenhet av och med kunskap om att leverera personlig assistans. Vårt mål är att ge bästa möjliga assistans i livets alla situationer, alltid styrd av den funktionshindrades personliga behov och med respekt för integritet och människovärde.

Vi administrerar och leder idag arbetsplatser över hela Sverige, från Haparanda till Malmö. Företaget har en central administration i Vansbro i Dalarna. Lokala ledningskontor finns i Sundsvall, Hudiksvall, Stockholm, Ludvika och Malmö.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Arbetsledare/Förälder Anna Ryderstedt
0763-454 605
Arbetsledare/Förälder Liza Nassikivker
08-717 64 76 073-642 62 63
Arbetsledare Maria Dellskog
070-5767530
HR-assistent Carina Börs
0281-59 51 69
Arbetsledare Jennie Löfman
0650-495902
Arbetsledare/förälder Stefan Vulkan
073-437 46 78
Förälder Åsa Stenström
070-550 91 08
Arbetsledare Annelie Lunneskog
08-559 035 63
Arbetsledare/förälder Anna Westerberg
070-231 51 16
Arbetsledare/förälder Ronnie & Tanja Johansson
076-101 97 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kompis Assistans Ek. förening
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Lön enligt kollektivavtalet Vårdföretagarna-SKAF. Individuell lönesättning.
  • 74-78%. Arbetstid dag/kväll/helg enl.schema. Intervjuer och tillsättning sker löpande.
  • Publicerat: 26 juni 2013

Besöksadress

Västerlånggatan 1
None

Postadress

Box 76
VANSBRO, 78050

Liknande jobb


19 april 2024

9 april 2024