OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DVT Assistans har sedan starten 2005 anordnat personlig assistans åt människor med funktionsnedsättning. Vi arbetar runt om i Mellansverige utifrån ledorden Delaktighet, Värdighet och Tillgänglighet. Vi tror på individuella lösningar där kunden alltid är i fokus. Tillsammans möjliggör vi för människor med olika funktionsnedsättningar att leva som andra och själva bestämma över sina liv. I dag sysselsätter DVT ca 200 personliga assistenter.
Vi söker dig som är ansvarstagande, positiv och arbetar med struktur och noggrannhet. Du får gärna även ha en lättsam humor och ha erfarenhet av att arbeta som personlig assistent där det är viktigt att ta på sig yrkesrollen under arbetstiden. Vi söker dig som vill vara med i en positiv utveckling där trygghet ger möjlighet till utveckling. För oss och kunden är det viktigaste att personkemin stämmer överens.
Vi söker för kunds räkning 2 personlig assistent med arbetsledaransvar. Schemaraden är på i snitt 27 timmar/ veckan. Arbetsledare ansvaret delar du med din kollega och turas om varannan vecka. För att trivas i rollen skall du sätt kunden i fokus och arbeta för att vara en bra förebild i gruppen samt tycka att det är kul att kommunicera med kollegor och kund. Arbetsledaren sköter det löpande arbetet med kund och personalgrupp och har en gång i veckan avstämning med uppdragschef. Arbetet ställer krav på engagemang och personlig trygghet samt krav på gränssättning på ett humant sätt.
Arbetet innebär dag och kvällsarbete samt även arbete var tredje helg. Arbetsuppgifterna innebär vanliga hushållssysslor, hygien, förflyttning med lyft.
Kunden vill att assistenten är rökfri. Samt har förmåga att lyssna hur kunden vill ha det i sin vardag. Att arbeta som personlig assistent i detta uppdrag ställer krav på att följa kundens struktur. Du kommer vara kundens armar och ben och finnas behjälplig i vardagen vid hygien, matlagning, träning och övriga dagliga göromål.
Krav för tjänsten att du inte har mat allergi utan kan äta det mesta.
Meriterande är om du har erfarenhet av sjukvårdande uppgifter alt är utbildad USK. Har du arbetat som personlig assistent tidigare så beskriv uppdraget lite kort i ditt CV. Vad du tagit med dig för erfarenheter från det jobbet.
Start för tjänsten är den 2 Januari 2021. Innan start går du en introduktion med ordinarie personal.
Ange två referenser i din ansökan för att underlätta rekryteringen. Din ansökan kommer att läsas av uppdragchef, arbetsledare och kund. Rekrytering sker löpande så vänta inte med att skicka in ditt cv. Vi kontaktar dig via telefon om du går vidare för intervju.
Välkommen med din ansökan Ange referens: arbetsledare K2
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor