Personlig assistent till AstraZeneca i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, HR och marknad/sälj.

Arbetsbeskrivning

Är du en PA med enastående organisationsförmåga och förmåga att multi-taska? Vill du arbeta i en internationell, levande och dynamisk miljö?

AstraZeneca erbjuder nu en möjlighet att ta dig an en omväxlande och utmanande roll i Global Product and Portfolio Strategy (GPPS).
Global Product and Portfolio Strategy (GPPS) är bron mellan vetenskap och marknadsplatsen. Det säkerställer integration av forskning, utveckling och kommersiell verksamhet, vilket ger en 360 graders syn på vår konkurrenskraft och marknad. Teamet är litet och samarbetar med alla viktiga marknader över hela världen inom området för kardiovaskulära och metabola sjukdomar.

Som personlig assistent är du ett grundläggande administrativt stöd för två ledande befattningshavare och några chefer. Projektledning av funktionella aktiviteter, som representerar de högre chefer i kommunikation / svar på olika interna och externa intressenter och upprättande av system och strukturer för dagliga arbete. Den person vi söker är en energisk person med stor erfarenhet inom det administrativa området samt har en positiv attityd.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Organisera komplexa affärsresor och schemalägga möten med interna och externa intressenter.
• Komma åt e-postkonton för högre chefer att planera sina möten och svara eller omdirigera rutin förfrågningar från interna eller externa källor.
• Noggrant transkribera, typ, format, och korrekturläsa en mängd olika material, med hjälp av Word, PowerPoint och Excel.
• Upprätthålla en anpassad databas som används för att hantera portföljen av verksamheten och för att generera rapporter för den högsta ledningen.
• Spåra kostnader och team budget.
• Utföra andra administrativa uppgifter med hjälp av oberoende bedömning och diskretion.
• Planera, organisera och planera egen arbetsbelastning så att all verksamhet är korrekt och i tid avslutad.


Vem är du?

Vi söker dig med:

• Dokumenterad erfarenhet som Senior administratör med erfarenhet av att stödja erfarna ledare.
• En professionell, säker och proaktiv strategi, med förmågan att självständigt hantera en varierande och krävande arbetsbelastning.
• Stark organisatorisk, god förmåga för framåtplanering, samarbetsvillig och känsla för detaljer.
• Erfarenhet av att hantera och lösa problem snabbt och effektivt, med flexibilitet för att anpassa sig till förändrade förutsättningar och prioriteringar.
• Kundservice
• Förmåga att utveckla och följa processer.
• Utmärkt organisationsförmåga med uppmärksamhet på detaljer och förmåga att hantera flera projekt / uppgifter samtidigt och effektivt identifiera hög prioritet, hantera brådskande uppgifter för omedelbara åtgärder så att alla aktiviteter är korrekta och avslutade i tid.
• Möjlighet att nätverka och inflytande för att utveckla lösningar.
• Erfarenhet av att hantera känslig information på ett konfidentiellt och diskret sätt.
• Förmåga att utmana status quo, tror bortom rollen och agera på möjligheter att arbeta mer effektivt.
• God skriftlig och muntlig kommunikation på både engelska och svenska.
• Kunskap om MS Office (Outlook, Word, PowerPoint, Excel), Sharepoint och webbaserade system.


Du erbjuds

Du erbjuds en bred och intressant roll på ett välkänt och internationellt företag där du får chansen att arbeta med intressanta uppgifter i en global verksamhet. Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad ute hos någon av våra kunder. Konsultuppdraget gäller ifrån 20171201 till 20171130 med goda chanser till förlängning. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Charlotta Isacson på chralotta.isacson@jurek.se

Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurekbemanning.se.


Start:

1 december 2016

Lön:

Enligt ö.k

Sista ansökningsdag

20161117

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 10 november 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


13 maj 2024

Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024