Personlig assistent till barnkund i Umeå

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu flera personliga assistenter till en av våra barnkunder i Umeå. Vår kund är en 12-årig kille med cerebral pares och ett omfattande hjälpbehov. Han är en glad och social kille som tycker mycket om musik. 

Vi söker nu två assistenter. Den ena tjänsten är ett vikariat på 76,8% mellan 31/8-31/1 2016. Arbetspassen är fördelade på vardagar 07:00-15:30 alternativt 15:30-21:00. Arbetspassen är förlagda både i kundens hem med övriga familjen samt i skolan under dagen. Det finns möjlighet till förlängning.

Tjänst nummer två är ett vikariat på 27,5% mellan 31/8-31/1 2016 där arbetspassen är förlagda på vardagskvällar mellan 15:30-21. Perfekt för dig som studerar eller redan har din huvudinskomst från annat håll. Det finns möjlighet till förlängning.  

Vi söker också dig som är intresserad av att bli timvikarie och kan hoppa in vid ordinarie assistenters sjukfrånvaro.

Som personlig assistent hos vår kund kommer du att vara till hjälp där funktionshindret är begränsande, vilket omfattar till exempel kommunikation, personlig omvårdnad, förflyttningar och olika aktiviteter. Tjänsten förutsätter att du är beredd att resa med familjen, vilket innebär resor med övernattningar över en helg eller ev. en längre semesterresa. 

Det är önskvärt att du som söker tjänsten tidigare har erfarenhet av arbete med barn eller ungdomar. Det är en fördel om du har erfarenhet av att jobba inom vård, omsorg och/eller personlig assistans samt vet vad det innebär att arbeta i en familjs hem. Tidigare erfarenhet av alternativ kommunikation såsom tecken som stöd ser vi som mycket meriterande. Det är ett krav att du har god fysik eftersom arbetet innebär vissa lyft. För att du ska kunna bli aktuell för anställning krävs att du kan visa upp ett polisregisterutdrag.

Vi tror att du som söker tjänsten har en personlig mognad och livserfarenhet, är respektfull, lugn och initiativrik. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
 
Arbetstid / Varaktighet: Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Tjänsterna börjar 31/8 men det är önskvärt med introduktion innan.


Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.

Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 juli 2015

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


Personlig assistent med grafisk bakgrund

Personlig assistent med grafisk bakgrund

16 april 2024