Personlig assistent till Kristianstad, semestervikariat

Personlig assistent till Kristianstad, semestervikariat

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro?  I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.  
Arbetet innebär en omväxlande miljö där du växelvis kommer arbeta självständigt tillsammans med kund och tillsammans med andra assistenter i teamet. Vikariatet är förlagt mellan 18 juni till 16 augusti alternativt 20 juli -16 augusti. Tjänstgöringsgraden ligger mellan 50-75% och arbetstiderna är förlagda på både dagtid, kvällstid och nätter. I nattpasset ingår väntetid.
Arbetet omfattar vanligt förekommande rutiner inom assistans så som omvårdnad och hygien, medicinering, vårdkontakt och läkarbesök samt mat- och hushållssysslor. Kunden har en fysisk funktionsvariation med progressiv smärta som medför att kunden är rullstolsburen och i behov av diverse hjälpmedel och vård. Vidare har kunden ADHD och är således i behov av god struktur, tydlig kommunikation och ordning i vardag och omgivning. Utöver det kommer du att vara delaktig i att skapa förutsättningar för en meningsfull vardag utifrån kundens önskemål där intressen ligger inom kreativt skapande och pyssel i hemmet. I hemmet finns periodvis hund och du bör därför inte vara allergisk. Du måste vara rökfri.
Som assistent kommer du ansvara för att:
Skapa god struktur i vardagen samt en översiktlig dag- och veckoplanering över aktiviteter.
Vara initiativtagande till att kundens önskemål av aktiviteter genomförs samt att de dagliga arbetsuppgifterna i hemmet utförs.
Föra en god dialog med kunden för att säkerställa att aktiviteter och behov tillgodoses.
Kundens vårdbehov och dagliga rutin tillgodoses efter önskemål. 
Vem är du?
Du är en solidarisk och trygg person vars ambition och drivkraft ligger i att arbeta med människor ur ett vårdperspektiv för att skapa meningsfullhet, en trygg vardag och god omsorg.
Du besitter kunskap och förståelse för vad arbetet som personlig assistent innebär och har erfarenhet av omvårdnad, hjälpmedel och medicinering.
Du demonstrerar en god förmåga att arbeta självständigt och besitter en förmåga att skapa god struktur, har ett gott ordningssinne samt en lösningsfokuserad inställning
Du är initiativtagande och driven till att projekt och uppgifter genomförs.
Du är en teamarbetare med erfarenhet av att arbeta i en dynamisk miljö och känner dig komfortabel att samarbeta med andra.
Du uppvisar integritet, diskretion och hänsynsfullhet gentemot kundens identitet och hem.
Du är benägen att vara följsam för förändringar samt lyhörd inför kundens mående, behov och önskemål.
Du har en god kommunikativ förmåga och finner det lätt att ta in rutiner och ny kunskap.
Lön: Lönen fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.  
Tillträde:18 juni 2020, introduktion sker i början på juni.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. 
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. 
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. 
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


22 maj 2024

22 maj 2024

22 maj 2024