Personlig assistent till kvinna i Tomelilla på deltid

Personlig assistent till kvinna i Tomelilla på deltid

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro?  I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.  
Nu söker vi en personlig assistent till vår kund som är bosatt i Tomelilla. Vår kund är en kvinna i 60-årsåldern som efter en stroke är beroende av stöd och hjälp i sin vardag.
Tjänsten ligger på 5% och arbetspassen är förlagda varannan söndag (jämna veckor) mellan kl. 8,30-14,00 eller 16,30-21,30.
Vår kund tycker om att vistas i sin trädgård, lyssna på musik och titta på TV. Hon träffar gärna sina vänner och familj och tycker om att gå ut och äta på restaurang. Hon tycker mycket om djur och du kommer därför hjälpa till med att ta hand om hennes två katter. 
I arbetet som personlig assistent ingår personlig omvårdnad, förflyttningar med hjälp av golvlift samt praktiska göromål och vardagssysslor så som matlagning, handling och städ. Du kommer vara kunden behjälplig där hennes funktionsnedsättning begränsar henne. 
Vi ser gärna att du är en pigg, ansvarsfull, lojal och rökfri person med god självinsikt som är van att möta människors olika behov. Vi tror dessutom att du som kunden har humor och nära till skratt. Du bör ha hunnit skaffa dig lite livserfarenhet och har viss vana inom vården. Eftersom det finns katter i kundens hem kan du inte vara allergisk.
Lön: Lönen fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.  
Tillträde:Enligt överenskommelse
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. 
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. 
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. 
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


2 juni 2024

Assistenter sökes till kund i Rosvik

Assistenter sökes till kund i Rosvik

2 juni 2024