Personliga assistenter, ledsagare och avlösare i Skärholmen

Personliga assistenter, ledsagare och avlösare i Skärholmen

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!



Arbetsplatsbeskrivning
Vi söker dig fantastiska person som vill arbeta som personlig assistent, ledsagare eller avlösare.

Du kommer att vid behov eller schemalagd arbetstid arbeta som personlig assistent, ledsagare eller avlösare åt yngre eller äldre kunder som bor i Skärholmens stadsdel (Sätra, Bredäng, Vårberg eller Skärholmen).

Som personlig assistent, ledsagare och avlösare på Assistansenheten i Skärholmen blir du inbjuden att delta i regelbundna arbetsplatsmöten. Du får stöd och arbetsledning i ditt arbete från enheten.

Arbetsbeskrivning
Som personlig assistent arbetar du hemma hos kunden, olika antal timmar utifrån behov, dag eller kväll. 

Som ledsagare eller avlösare till yngre kunder kan aktiviteterna handla om att gå ut och göra sociala aktiviteter, allt utifrån personens önskemål och intressen. För äldre kunder kan det handla om att komma ut och delta i sociala aktiviteter. Uppdrag som ledsagare eller avlösare kan vara mellan 4-20 timmar i månaden. Du och kunden träffas alltid innan, så att du har möjlighet att bestämma dig om du vill ha uppdraget. Detsamma gäller naturligtvis för kunden.



Kvalifikationer
Kunder inom personlig assistans har olika funktionsnedsättningar.

De yngre kunderna, vi söker till, har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, exempelvis autism, ADHD eller Aspberger. De äldre kunderna har olika funktionsnedsättningar.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning. Du ska ha intresse för att arbeta med människor och kunna arbeta självständigt. Du ska kunna göra dig väl förstådd på svenska i både tal och skrift. Även andra språkkunskaper kan vara till fördel.
Önskvärt är att du har erfarenhet av att ha arbetat inom äldreomsorg, barnomsorg, LSS eller socialpsykiatri. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Du kommer att dokumentera det du gör med kunden i vårt dokumentationssystem. Du kommer att få en grundläggande genomgång om hur du dokumenterar. När du dokumenterar så finns alltid hjälp att tillgå.

Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Anneli Martensen
anneli.martensen@stockholm.se
Reija Rakez
reija.rakez@stockholm.se
Biträdande enhetschef Daniel Gårdesten
08-508 22 650
Daniel Gårdesten
08 508 22 650
Anneli Martensen
076-8254095
Reija Sylvia Rakez
076-8254095

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistansenheten
  • 6 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Besöksadress

Bodholmsplan 2
None

Postadress

Bodholmsplan 2
Skärholmen, 12726

Liknande jobb


22 maj 2024

22 maj 2024

22 maj 2024