Personliga assistenter vid behov

Personliga assistenter vid behov

Arbetsbeskrivning

Varje dag erbjuder vi våra medborgare en chans till frihet utifrån individens egna förutsättningar och intressen. Vi arbetar utifrån ett gemensamt budskap: NÄRVARO, vi ser och lyssnar på människor vi möter. Hos oss får du vara en del av ett stolt team som arbetar med medborgaren i fokus.

Vill du ha ett meriterande arbete där du berikar vardagen för personer med funktionshinder och hjälper dem i deras vardag? Nu söker vi dig som vill arbeta på timme inom personlig assistans. Värmdö kommun är en förtrollande vacker skärgårdskommun, så du kommer arbeta nära havet och grönskan!

I rollen som personlig assistent hjälper du brukaren med det han eller hon behöver stöd med för sin dagliga livsföring. Du kommer att arbeta i brukarens hem. Uppdragen kan se olika ut beroende på brukarens behov, det kan handla om allt från hygien till att vara ett stöd i olika situationer i vardagen. Empati och engagemang är ledord i vår verksamhet.

Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med människor. Du bör gärna tidigare ha arbetat inom vård- och omsorg, och har du dessutom erfarenhet av arbete som personlig assistent eller har andra likvärdiga erfarenheter är det meriterande. Även utbildning som Undersköterska/Vårdbiträde/Personlig assistent är meriterande. Då kommunikation är ett av de viktigaste behoven bland våra brukare är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du behöver även ha fyllt 18 år för att kunna arbeta som personlig assistent.

Då arbetet är förlagt cirka två mil från tätorten Gustavsberg behöver du ha giltigt b-körkort och tillgång till bil för tjänsten.

Som person bör du vara flexibel och ansvarsfull med stort engagemang och empati. För att lyckas i rollen behöver du även ha ett öppet sinne, samtidigt som du utstrålar trygghet och stabilitet.

Samtliga brukare är kvinnor, och eftersom de är i behov av assistans för att sköta sin personliga hygien önskar de sig i första hand kvinnliga assistenter.

För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning.

Vård- och omsorgsavdelningen är Värmdö kommuns egen utförare av vård- och omsorg med uppdrag att göra vardagen meningsfull för kommunens medborgare. Inom avdelningen arbetar vi utifrån en värdegrund som har skapats av samtliga medarbetare.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningarna är flera visstidsanställningar/behovsanställningar med timlön. Arbetstiden och omfattningen kommer vara varierande under dag, kväll, helg och natt. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 29 februari 2020.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Annelie Karlsson, Verksamhetschef Personlig assistans, på telefon 08-570 485 65. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2019
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


24 maj 2024