Phone Family Kundtjänst

Arbetsbeskrivning

TJÄNSTEBESKRIVNING:
Som Kundtjänstmedarbetare är dina huvudsakliga uppgifter att hjälpa våra kunder via telefonen och mail samt se till att våra interna och externa kunder är och förblir nöjda. Det kan även förekomma event i butik där vi möter våra kunder direkt och hjälper dem på plats. Du rapporterar direkt till Kundtjänstchefen.

Tjänsten är en mycket viktig roll på Phone Family och du agerar alltid med största integritet och sätter företagets och kundens intressen i första hand. Andra egenskaper som du visar i tjänsten är öppenhet och ärlighet samt att du har mod att stå för dina åsikter och strävar efter att lösa problem på plats. Tjänsten kan komma att innefatta övertid för att kunna klara av arbetet på ett tillfredsställande sätt.

Som Kundtjänstmedarbetare har du ansvar för att samarbeta med hela organisationen i strävan att konstant förbättra Phone Familys kunders upplevelser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att;

Uppnå och överträffa kundtjänstfunktionens Key Performace Indicators (KPIs).

Delta i kundservicens processförbättringar.

Skapa samt bibehålla goda relationer med kunder, leverantörer samt interna stakeholders.

Proaktivt kontakta alla våra kunder för att se till att dem är nöjda.

Svara och vara behjälplig mot de kunder som kontaktar företaget direkt.

Se till att kunderna är nöjda samt vid behov hjälpa dem med köp, frågor, eftervård, merförsäljning, administration eller andra saker de kan behöva hjälp med.

Aktivt arbeta med att bibehålla och förlänga kunder.

Arbeta med att minska kötider samt förbättra servicenivån på kundtjänst.

Ansvara för kundstocken samt minimera dess churn.

Scanna avtal vid behov.

Utföra diverse administrativa uppgifter.

Registrera kundärenden i vårt ärendehanteringssystem och vår databas.

Proaktivt arbeta för att skapa försäljning direkt över telefon eller i butik.

Den anställda kan åläggas att utföra andra arbetsuppgifter än de som beskrivs ovan.


DIN PROFIL:

Du har hög känsla för service!

Du är fokuserad på kundnöjdhet och att prestera ditt yttersta i alla lägen!

Du är bekväm med att arbeta med telefonförsäljning vid behov.

Många säger att du ofta agerar som ?spindeln-i-nätet?.

Du ser bortom din tjänstebeskrivning och du hjälper gärna till där det behövs.

Givetvis är du en god lagspelare och skapar positiv energi i gruppen!

Du arbetar aktivt med din egen personliga utveckling och mål, som sätts tillsammans med din direkta linjechef två (2) gånger per år.

Du tycker att det är kul att engagera dig i företagets övergripande mål, utmaningar samt i företagets framtid och måluppfyllelse.

Som person är du mycket stresstålig och tycker om att ha många bollar i luften.

ANSTÄLLNINGSGRAD OCH FORM:
Heltid, provanställd på sex månader, därefter tillsvidareanställd.

ARBETSTIDER:
Kontorstider, men tjänsten kan komma att innefatta övertid för att kunna klara av arbetet på ett tillfredsställande sätt. Företagets Sales Academys (två lördagar per år) är obligatoriska.

LÖN:
Grundlön.

Skicka din ansökan snarast via e-post innehållande CV och personligt brev till recruitment@phonefamily.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Stenquist
0761767464
Annica Svanberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PHONE FAMILY AB Kista
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 19 mars 2014

Besöksadress

Kista Science Tower
Kista

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


5 juni 2024