Pigg och driven Upphandlare med bred kompetens, ref 2446

Pigg och driven Upphandlare med bred kompetens, ref 2446

Arbetsbeskrivning

Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 21 000 invånare och fortsätter att växa.
Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter.
I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till påverkan och beslut. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare.
Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Upphandlingsenheten är centralt placerad i kommunstyrelsen och arbetar med samtliga förvaltningar. Ett bra samarbete inom gruppen och med övriga inom kommunen är mycket viktigt. Enheten består av en upphandlingschef, tre upphandlare, en inköpsadministratör och en e-handelssamordnare som arbetar med elektronisk handel. Då kommunen expanderar ökar också vårt behov av att genomföra upphandlingar varför vi nu behöver nyanställa.

Arbetsuppgifter
Som upphandlare i Håbo kommun arbetar du med att genomföra upphandlingar inom olika områden. Du kommer också att arbeta med systematiskt förbättringsarbete och med att utbilda, ge råd och stöd och informera internt i kommunen men även ut mot det lokala näringslivet. Enheten arbetar strategiskt och strävar efter att alltid förbättra våra processer.

Kommunen arbetar sedan 2011 aktivt med e-handel och fick härom året Visma Proceedos hållbarhetspris.

Kommunen använder idag upphandlingssystemet Kommers eLite som är upphandlat tillsammans med de andra kommunerna i Uppsala län (Uppsam) och som Håbo kommun har ett väl fungerade samarbete med. Vi är också medlemmar i nätverket NOFI (Norrorts offentliga inköpare) och upphandlingschefen sitter i styrelsen.

För att trivas hos oss ska du vara intresserad av att göra goda affärer, ha förmåga att leda projekt mot resultat och inte minst tycka om förbättringsarbete.

Kvalifikationer

Vi söker dig som idag är upphandlare och kanske har specialistkunskaper inom något av områdena IT, byggentreprenader, socialförsäkringsområdet, varu- eller tjänsteupphandlingar. Det är inte ett absolut krav att du har arbetat i en kommun men god förståelse för de kommunala verksamheterna är viktig. Har du en högskoleutbildning är det en fördel men kunskaper kan ha förvärvats på annat sätt.

Arbetet kräver att du har personlig mognad, är lösningsorienterad, har god data- och systemvana samt utrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. Arbetet är utåtriktat med många kontakter och därför krävs att du har ett utåtriktat sätt. Du är en god lagspelare och delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter men har också ett eget driv och trivs med att projektleda i upphandlingar. Som person är du strukturerad och har sinne för detaljer samtidigt som du har förmåga att se helheten. Vi vill också att du har ett stort engagemang och vill vara med och utveckla kommunens inköpsarbete.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Sysselsättningsgrad
Heltid

Lön
Individuell lönesättning

Sista ansökningsdag
2020-02-20

Skicka din ansökan så snart som möjligt då vi kommer att göra intervjuer fortlöpande då vi är angelägna om att hitta rätt person så snart som möjligt. 

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer!


Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2020
  • Ansök senast: 20 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024