PIM-administratör till Åhléns

Arbetsbeskrivning

Vårt löfte på Åhléns är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare.

Vi erbjuder dig

Vi söker nu en PIM-administratör till vårt team på e-com med uppdraget att skapa engagerande och försäljningsdrivande innehåll för våra kunder. Hos oss får du en administrativt lagd roll där du är en viktig del av vår resa mot framtidens retail och får möjligheten att vara med och utveckla ett av Sveriges starkaste varumärken!

Som PIM-administratör arbetar du med att säkerställa Åhléns masterdata i affärssystem utifrån strategi, utveckling och support. Detta innebär mer specifikt att bland annat:

- Skapa kundnytta på e-com genom att exempelvis redigera produktbilder, samla in produktinformation från leverantörer samt producera-, eller editera produkttexter
- Samarbeta med olika team och affärsområden på Åhléns för att säkra leverans av produktinformation från leverantörer och partners
- Kontinuerligt ge input till Åhléns masterdata med berikning av vår produktinformation med fokus på effektiva processer och användarvänlighet
- Proaktivt bidra till effektiva processer genom att utveckla teamets arbetsmetoder och arbetsverktyg

Vem är du?

I denna roll hos oss på Åhléns blir du en del av ett passionerat team om 5 personer inom Försäljning Online bestående av andra PIM-administratörer och SEO-specialist. Vi ger dig förtroende och ansvar över ditt arbete med möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Till oss tar du med dig:

- Erfarenhet av att administrativt arbete
- Erfarenhet av digital copy writing/produkttexter
- Erfarenhet av Adobe Photoshop & Microsoft Office-paketet
- Förståelse för produkthierarkier
- Erfarenhet från att arbeta i IT-system
- Erfarenhet från PIM-systemet inriver är meriterande
- Erfarenhet av SEO är meriterande

Som person är du drivande, lösningsorienterad samt intresserad av att arbeta med administrativ utveckling. Du trivs bäst när du får arbeta i team och tillsammans med andra skapa resultat. Vidare är du proaktiv och strukturerad i ditt arbetssätt samt har en förmåga att vara flexibel när det behövs.

Om rekryteringen
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns huvudkontor på Dalagatan 100 i centrala Stockholm.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.

www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2024
  • Ansök senast: 21 januari 2024

Liknande jobb


23 maj 2024

Junior Growth Manager

20 maj 2024

Social Media Intern

Social Media Intern

20 maj 2024