Placeringshandläggare, Kunskapsförvaltningen

Placeringshandläggare, Kunskapsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs av både nationella och kommunala mål. Varje enhet följer upp och utvärderar sin verksamhet, gör en resultatanalys och formulerar utvecklingsåtgärder. Det är av yttersta vikt att var och en i organisationen ser och tar sitt ansvar för det gemensamma uppdraget att åstadkomma ett utbildningssystem av god kvalitet, där barn och elever, oavsett bakgrund, kan utvecklas så långt som möjligt. Under rubriken Utbildning& förskola, www.sandviken.se finns ytterligare information om förskolan och skolan.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

Kunskapskontoret är beläget på Sätragatan 66 i Sandviken. Här finns en stor del av Kunskapsförvaltningens administrativa stöd, så som exempelvis ekonomer, HR, kvalitetsutvecklare och administratörer.

ARBETSUPPGIFTER
Som placeringshandläggare har du din arbetsplats på Kunskapskontoret, där du är underställd kvalitetschefen och samarbetar med förskolans rektorer och biträdande rektorer. Du har ett nära samarbete med ytterligare en placeringshandläggare samt förskolans administratörer.

Du:
- ansvarar för att handlägga placeringar av barn till förskolorna i centrala Sandviken
- har god förmåga att kommunicera med såväl vårdnadshavare samt förekommande interna kontakter
- sammanställer rapporter, prognoser och statistik
- utformar skriftliga tillämpningsrutiner för förskolan utifrån aktuella direktiv
- arbetar i verksamhetssystem (Edlevo, Raindance mfl)
- har även övergripande administrativa arbetsuppgifter gällande förskolan

KVALIFIKATIONER
Administrativ utbildning med minst gymnasieexamen. Högskolenivå är meriterande.

Krav för tjänsten:
- Flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
-Mycket god datorvana
-Mycket goda kunskaper i svenska
-God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift
-Personliga egenskaper så som god samarbetsförmåga, flexibilitet, självständighet och initiativ- samt organisationsförmåga.

Meriterande för tjänsten:
-Kännedom om kommunens verksamhetssystem

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareta Skog
0290-33576
Lars Gottfriedson
026-241621
Petra Greisz
026-241620
Eva Simonsson
026-24 24 11
Inga-Märit Bergek
026-24 18 88
Tanja Sjöstrand
026-24 11 00
Johan Larsson
026-24 11 44
Mariana Elfving
026-24 19 93
Eva Ceder
026-24 16 87
Cecilia Axén
026-24 12 09

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


3 juni 2024

Administratör

Administratör

3 juni 2024

29 maj 2024

29 maj 2024