Placeringssamordnare

Placeringssamordnare

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité.

Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens Individ och familjeomsorg. Förvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden; Barn, unga & familj, Vuxen och Gemensamma resurser. Utöver dessa finns olika stödfunktioner. En av dessa är Utvecklingsenheten, där den utlysta tjänsten ingår. 

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen gör inköp av vårdtjänster vilket i huvudsak sker via ramavtal. 

Arbetet med avtal och avtalshantering vid köp av extern vård är en prioriterad fråga då det är viktigt att detta hanteras på ett korrekt sätt. Förvaltningen gör en satsning för att höja kvaliteten och en grupp medarbetare har ett särskilt uppdrag kopplat till detta. Gruppen består bland annat av fyra tjänster (100%) med specialkompetens inom områdena extern dygnsvård, avtalshantering, systematisk verksamhetsuppföljning och utvecklingsarbete. 

Den utannonserade tjänsten är ett ett vikariat under en medarbetares föräldraledighet.  


• Upprätta, administrera och kvalitetssäkra avtal med externa vårdgivare. 
• Arbeta med utvärdering och uppföljning av dygnsvård 
• Medverka i upphandlingsarbete 
• Matcha vårdgivare 
• Utveckla kvalitetsarbete kring extern vård, vårdkedjor och vårdprocesser 
• Bevaka relevant forskning och kunskapsutveckling inom området 

Dina arbetsuppgifter handlar om att kvalitetssäkra arbetet kopplat till extern vård. Du kommer därför att vara insatt i de processer som gäller vid tecknande av avtal och vara uppdaterad inom de avtal som förvaltningen använder. Inför och under placeringar stöttar du verksamheten i att tolka avtalsvillkor och för en dialog mellan socialsekreterare, chefer, leverantörer och andra viktiga parter. 

Avtalsarbetet innebär främst att avropa från ramavtal men även att genomföra direktupphandlingar av vårdgivare i de fall som detta behövs. Vi står inför ett omfattande utvecklingsarbete som handlar om ökad kvalitet och kostnadskontroll i dygnsvården. Du samarbetar med dina kollegor i utvecklingsarbetet, såväl det interna inom gruppen som det externa gentemot verksamhet och vårdgivare. Dina arbetsuppgifter kommer således också att omfatta exempelvis förbättringsarbete med processer och rutiner. Det är i gruppen viktigt att hålla en hög kvalitet, ge verksamheten stöd och service men också att medverka till att det är högt i tak och stötta varandra i arbetet 

Kvalifikationer
Du som söker behöver vara intresserade av att jobba med övergripande kvalitetsfrågor som syftar till ökad nytta för den enskilde. Du kommer att ingå i förvaltningens expertgrupp på avtalsfrågor, dygnsvård och externa vårdtjänster och det är viktigt att du trivs med att bygga kunskap löpande som du delar med dig av. 

Vi söker dig som är socionom. 

Vi ser gärna att du har erfarenhet inom Socialtjänsten eller annan relevant offentlig verksamhet. Har du erfarenhet av avtalshantering, upphandlingar och/eller  kvalitetsarbete är det meriterande. 

Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och är van vid att uttrycka dig i tal och skrift.  

Du strukturerar det dagliga arbetet på egen hand men kan också planera om utifrån olika prioriteringar. Du trivs med att arbeta i grupp och ser arbetsuppgifterna som ett gemensamt uppdrag snarare än individuella processer. 

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget. 
Intervjuer kommer att ske löpande. 

 

Övrig information
Sista ansökningsdag:  2023-12-17

Anställningsform: Vikariat

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: 2024-01-01

Varaktighet: ca 1 år

Antal tjänster: 1


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2023
  • Ansök senast: 29 december 2023

Liknande jobb


kvalitet ansvarig

kvalitet ansvarig

8 maj 2024

Kvalitetstekniker

3 maj 2024