Plan International Sverige söker receptionist/kontorsassistent

Arbetsbeskrivning

Plan International Sverige startades 1997 och har idag runt 100 medarbetare. Vi är en självständig del av den globala barnrättsorganisationen Plan International med verksamhet i över 70 länder. Plan International är politiskt och religiöst oberoende och allt vårt arbete utgår från FN:s barnkonvention. Vi arbetar för att alla barn ska ha rätt att gå i skolan, få tillgång till hälsovård, bli skyddade mot våld, övergrepp och försummelse samt att få möjlighet att delta i samhället och utveckla sin potential.
Hos oss är långsiktighet och handlingskraft viktigt, genom vårt driv och engagemang ger vi förutsättningar för barn och unga att kunna påverka sin framtid. Vi respekterar alla människor, värdesätter mångfald och utmanar ojämlikhet. Vi kämpar för en rättvis värld som stärker barns rättigheter och flickors lika villkor – vill du hjälpa till?

Vill du arbeta med internservice i en dynamisk och internationell miljö där du ges möjlighet att bidra till Plan International Sveriges arbete med att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor? Då har vi tjänsten för dig!
Plan International Sverige söker nu en Receptionist/kontorsassistent som kommer att arbeta i receptionen på vårt kontor med ca 100 anställda. Tjänsten innefattar även att arbeta administrativt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och du kommer att bli en del av vårt glada team på sex personer som tillsammans utgör enheten för kontor och service och som förutom internservice även ansvarar för brevväxlingen mellan Plans faddrar och fadderbarn.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

Ta emot besökare och inkommande samtal
Hantera bud, e-post och fysisk post
Ansvara för ordningen i köket samt skötsel av kaffe- och diskmaskiner
Ansvara för konferensservice och ordningen i mötesrummen
Vara behjälplig vid arrangemang på kontoret
Köpa in förbrukningsvaror och kontorsmaterial
Lämna ut konferensutrustning, SL-biljetter, resenecessärer och annat
Arbeta med returpost och adressuppdateringar
Hantera brev mellan faddrar och fadderbarn
Besvara och hantera frågor som inkommer till receptionen

Vi söker dig som har gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av att arbeta med service och administration. Du är en van datoranvändare och sätter dig snabbt in i nya system.
För att lyckas i tjänsten behöver du vara serviceinriktad och positiv. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra och du kan organisera och se vad som behöver göras. Du är flexibel och har förmåga att ta initiativ till att utveckla arbetssätt och processer. Du har lätt för att formulera dig i tal och skrift på engelska och svenska. Kunskaper i ytterligare språk är meriterande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med start i mars. Tjänstgöringsgraden är 100 % vilket motsvarar 37,5 h/v. Tjänsten är placerad på Plan International Sveriges fina kontor i Hammarby Sjöstad.
Plan International Sverige arbetar kontinuerligt med att bli en värderingsstyrd organisation med värdeorden, Handlingskraft, Öppenhet, Långsiktighet och Tillsammans vilket vägleder allt vi gör.
Ansökan och kontakt
Välkommen in med din ansökan redan idag då urval kan komma att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta Lotta Fredstam på lotta.fredstam@plansverige.org. Har du frågor om din ansökan är du varmt välkommen att kontakta Lina Sjöberg på HR lina.sjoberg@plansverige.org.
Fackliga representanter är Kristian Korsgard (Akademikerföreningen) samt Nidall Fayez (Unionen) Båda nås på telefonnummer 08-587 755 00.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PLAN International Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid 100% vilket motsvarar 37,5h/v Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
  • Publicerat: 17 december 2017

Besöksadress

Textilgatan 43
None

Postadress

Box 92150
STOCKHOLM, 12030

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024