Planerare

Arbetsbeskrivning

Vill du få en övergripande bild av hur ett producerande bolag fungerar där du är spindeln i nätet mot produktion, kund och customer service? Tycker du om att vara delaktig samt kunna påverka och styra det som händer? Då kan detta vara en tjänst för dig!

Sandvik Materials Technology (SMT) är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande tillverkare av högt förädlade produkter i avancerade rostfria stål, speciallegeringar samt metalliska och keramiska motståndsmaterial för de mest krävande industrierna. Spetskompetensen bygger på en integrerad produktionsplattform samt en världsledande metallurgi och FoU-verksamhet. Produktområden är Tube, Strip, Wire and Heating Technology samt Primary Products.

Produktområdet Wire and Heating Technology är idag en världsledande tillverkare av rostfri tråd samt metalliska och keramiska, högteknologiska värmebeständiga material. Avdelningen Primary ansvarar för att försörja produktionsenheterna globalt med halvfabrikat. Primarys verksamhet omfattar; smältverk, pulvertillverkning, götvalsverk, ämnesslipning, trådvalsverk, betning samt färdigställning. Verksamheten har drygt 100 anställda.

Nu söker vi en planerare med placering i Hallstahammar.

Arbetsuppgifter
Som planerare ansvarar du för produktions-, material- och verksamhetsplanering. Du är vägen in till sälj- och kapacitetsplanering och sammanställer data för prognoser för att balansera produktionen framåt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som planerare:
- arbeta med kundservice, till exempel svara på frågor om leveranstider.
- vara kontaktperson mot andra avsnitt inom Wire & Heating samt Primary.
- hantera orderstatus och uppdateringar om orderlägen.
- kommunicera avvikelser och generella ledtider samt ansvara för uppföljning.
- vara mellanhand mellan produktion och kund.

Du rapporterar till PU Chef Primary.

Din profil
Vi söker dig med en ingenjörsexamen från högskola eller universitet, med inriktning logistik, samt minst tre års erfarenhet av planering mot produktion. Det är meriterande med erfarenhet av affärssystem, till exempel Movex och planeringsverktyg, till exempel iPlanner. Du har goda kunskaper i Officepaketet, speciellt Excel och mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person är du noggrann och lösningsorienterad med god kommunikationsförmåga. Du är bra på att följa upp och ställa krav; du är driven och vågar utmana nuvarande arbetssätt. I den här rollen har du ett stort kontaktnät och har kontakt med flera olika avdelningar, därför behöver du vara trygg i dig själv, kunna stå upp för dina åsikter och även kunna övertyga andra om förändringar som gynnar arbetet.

Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.

Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Kristoffer Karlström, rekryterande chef, 0220-217 30
Nicolette Landré, HR Advisor, 0220-210 59

Fackliga kontaktpersoner
Björn Axelsson, Sveriges Ingenjörer, 0220-216 10
Torbjörn Frankén, Unionen, 0220-216 12

Välkommen med din ansökan senast 2014-03-30. Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 329058.

För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HRdirect, 020-26 14 44.

Ansvarig rekryterare
Maria von Matérn

Följ oss även på facebook.se/sandvik.karriar

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvik AB SANDVIKEN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 11 mars 2014

Besöksadress

STORGATAN 2
SANDVIKEN

Postadress

None
SANDVIKEN, 81181

Liknande jobb


24 april 2024

16 april 2024