Planerare Borås

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation

Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör och producerar en kombination av kundnytta, samhällsnytta och medarbetarnytta. Samhall har ett tydligt och konkurrenskraftigt erbjudande på marknaden inom arbetsplats- och fastighetsservice, lager, logistik, städ och tvätt, tillverkning och äldreservice. Samhall har 20 000 anställda på över 250 orter, indelade i sju regioner, ägs av svenska staten och omsätter årligen cirka sju miljarder kronor. Se mer på www.samhall.se.

Uppdragsbeskrivning

Tjänsten som planerare är en nyinrättad tjänst inom Samhall och vi söker nu tre planerare till kontoret i Göteborg, en planerare till Borås och en planerare till Skövde. Samhall har stort fokus på utveckling och effektivitet och funktionen Central Planering tillsätts för professionell planering av verksamheten utifrån pågående och inkommande kunduppdrag.

Som planerare har du ett funktionsansvar och arbetar i linje med Samhalls mål, verksamhetsidé och policys och bidrar till att regionen når sina mål. Du planerar och analyserar, tar fram och presenterar beslutsunderlag för att löpande resursoptimera bemanning, beläggningsgrad och synliggör ledig kapacitet. Du bygger schema och struktur och planerar så att alla medarbetare är schemalagda inom ramen för kundavtal, arbetstidslag och kollektivavtal. I det dagliga arbetet har du en dialog med 1a linjes chefer för att fördela timmar per behov för ca 500 medarbetare. Funktionen Central Planering ingår i ledningsgruppen för distriktet. Tjänsten är placerad på kontoret i Borås och rapporterar till Distriktschef Sjuhärad.

Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet som planerare med goda kunskaper inom kapacitets-, kompetens- och beläggningsplanering. Vi ser gärna att du har erfarenhet från schemaläggning och bemanning inom bemanningsbranschen, transport, städ eller annan operativ service. Goda kunskaper inom schemaläggning och kollektivavtal är krav.

Det är meriterande att du har relevant eftergymnasial utbildning med inriktning logistik eller ekonomi. Som person är du analytisk, effektiv, kommunikativ och driftig. Du har mycket gott ordningssinne, känsla för detaljer, är duktig på planering och trivs med att vara en tydlig kravställare mot organisationen.

Fackliga kontakter
Ann-Christin Andersson, Unionen, tfn 0520-47 81 43, 0706-52 51 86
Inga Löfgren, Ledarna, tfn 031-337 51 04, 0705-55 44 30
Anna Frykstrand, Saco, tfn 031-337 56 34

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via www.jerrie.se senast 12 januari. Skicka gärna din ansökan snarast då vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Vid frågor kontakta Maria Hörnestam, maria.hornestam@jerrie.se, 076-338 76 46.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman

Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JERRIE AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 18 december 2013

Besöksadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Postadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG, 41103

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024