Planerare med inriktning mot service och kommunikation

Planerare med inriktning mot service och kommunikation

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra skillnad, förenkla för örebroarna och bidra till en öppen och tillgänglig organisation? Vår kollega går till andra uppdrag och vi söker nu en planerare till Kommunikationsavdelningen som vill arbeta med att förbättra vår service och kommunikation till Örebro kommuns medborgare och medarbetare.

Om tjänsten 
Rollen innebär att du kommer att utveckla kommunens service och digitala arbetssätt, för att skapa ännu enklare och smidigare ingångar för information och service till örebroarna. I din roll som planerare med både kommunikations- och serviceinriktning kommer du ha flera uppdrag med samma utgångspunkter; att alltid ha målgruppen i fokus och att drivas av enkelhet, service och tillgänglighet. 

Du har i uppdrag att leda arbetet med att hålla samman, utveckla och kvalitetssäkra de ingångar och kontaktvägar för information och service som medborgarna idag har till Örebro kommun. Här finns kommunens officiella webbplatser, sociala medier, e-tjänster och Servicecenter. Du kommer också ingå i vår så kallade objektorganisation som håller samman och styr de IT-system som gör en bra extern service möjlig. Här ansvarar du för det system som kommunen använder för att hålla samman service- och supportfrågor, från både medborgare och medarbetare. Vårt mål är att alla ärenden som inkommer ska hanteras på ett lika sätt och hitta fram till rätt personen som kan handlägga ärendet, vad det än handlar om.

Örebro kommun arbetar enligt PM3-modellen och du kommer att ha uppdragen som objektproduktledare och processledare. Du är underställd enhetschef men arbetar mycket på uppdrag från kommunikationsdirektören.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• ansvara för Örebro kommuns service- och supportsystem, för frågor och ärenden som kommer in från medborgare, medarbetare och organisationer
• leda arbetet med uppföljning och analys av Örebro kommuns kommunikation i de centrala kanalerna
• stödja den verksamhetsutveckling som pågår inom organisationen för att förenkla en sammanhållen service
• vara processledare för det vi kallar den externa serviceytan, det vill säga webbplats, sociala medier, telefoni, e-post och besök
• deltar och ger stöd i utvecklings- och kvalitetsarbete för verksamheten
samt genomför verksamhetsuppföljningar

Kompetenskrav

• högskoleutbildning om minst 180 hp inom kommunikationsområdet, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer som relevant
• erfarenhet av arbete inom kundtjänst

Vi söker dig som är trygg i dig själv, som arbetar bra med andra människor och som är tillmötesgående i ditt bemötande. Du har en vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. För att hantera allt som ingår i tjänsten krävs det att du tar ansvar för din uppgift samt kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och håller de tidsramar som finns. Du kommer att stötta och arbeta med medarbetare runt om i hela kommunen och därför krävs det att du kan kommunicera på ett tydligt sätt och säkerställa att dina budskap går fram. Tjänsten ställer höga krav på din förmåga att vara självgående och att du kan ta initiativ som omvandlas i verkligheten och som leder till resultat. Då du jobbar inriktat mot hela Örebro kommun krävs det att du har vana av att se helheten, kan göra korrekta avvägningar och prioriteringar och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• grundutbildning inom PM3
• erfarenhet av processledning
• erfarenhet av arbete i offentlig organisation

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 15 augusti

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Kommunikationsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen och Örebro kommuns centrala kommunikationsfunktion. Vi stöttar samtliga förvaltningar och verksamheter i Örebro kommun. Våra arbetsplatser finns i lokaler i centrala Örebro, men vårt uppdrag innebär många intressanta möten på andra platser runtom i staden. Vi arbetar till viss del på distans, eftersom vi har bra digitala verktyg och rutiner för det, och många av våra arbetsuppgifter fungerar lika bra på distans. Men vi kommer att varva distansarbetet med arbete på arbetsplatsen allt mer, i en successiv återgång efter pandemins mest kritiska läge.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 maj.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2022
  • Ansök senast: 11 maj 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024