Planerare till förvaltningskontor Vård och stöd

Arbetsbeskrivning

Ref.nr: Nf 389/2013

Förvaltningskontor Vård och stöd är ett kommuninternt servicekontor som arbetar med administrativt stöd till förvaltningar och driftnämnder inom programområde Social välfärd. Det finns cirka 40 personer på kontoret som arbetar med planeringsfrågor, ekonomi, IT, nämndadministration samt med vissa praktiska servicetjänster.

Arbetsbeskrivning
Som planerare krävs att du har god analytisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Ditt arbetssätt präglas av ansvarskännande och du har god samarbetsförmåga. Du har även förmåga att lyfta blicken och se helheter. Dina pedagogiska egenskaper gör att du kan förklara komplexa samband. Du ska ha förmåga att självständigt och tillsammans med andra arbeta mot gemensamma mål och fattade beslut. Du ska medverka till ständiga förbättringar och använda din kunskap och kompetens till förmån för hela gruppen och organisationen. Du ska kunna leverera resultat även om förutsättningarna är svåra samt leverera rätt kvalitet och kvantitet med god servicenivå.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Självständigt ta fram beslutsunderlag till chefer och politik, genomföra verksamhetsuppföljning, ge verksamhetsspecifikt expertstöd. Driva/leda/genomföra kvalitetsarbete/utredningar/utvecklingsuppdrag. Du föredrar ärenden på ledningsgrupper och i nämnd. Deltar i olika nätverk och omvärldsbevakar.

Kompetenskrav
- Högskole-/universitetsutbildning, lägst kandidatexamen
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
Erfarenhet av:
- att skriva beredningsärenden
- verksamhetsområdet social välfärd
- socialtjänstlagen och LSS
- statistik, insamling och analys
- utredningsarbete
- att arbeta med utvecklingsfrågor
- att arbeta i en politiskt styrd organisation
- processkartläggning eller processorienterat arbetssätt

Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning 100%, Tillträdesdatum 2013-10-01, 1 plats

Facklig information
Vision: Morteza Arabi, 019-21 41 18
SACO: Carina Laurin Stensson, 019-21 30 96

Ansökan
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 2013-08-05.

Välkommen med din ansökan!

Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun Örebro
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 juli 2013

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


16 april 2024

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

15 april 2024