Planeringskoordinator

Planeringskoordinator

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och servicefokuserad person med känsla för koordinering och planering? Vi söker just nu koordinatorer till flera av våra Business Lines.

Detta är rollen för dig som har tidigare erfarenhet av administrativa roller och som skulle beskriva dig själv som ansvarstagande med ett öga för detaljer.

Arbetsuppgifter

I rollen som Koordinator hos oss kommer du, tillsammans med ett tajt samarbetande team, ansvara för planering och koordinering utav några av de tjänster som Intertek erbjuder. Det kan till exempel röra sig om planering och schemaläggning av revisioner ute hos kund. I en roll som koordinator har du flera kontaktytor, du ansvarar för planering av interna resurser såväl som underleverantörer. Du kommer vidare att utgöra länken mellan revisorer, kunder och andra interna funktioner, så som ekonomi.

Våra tjänster planeras initialt med lång framförhållning men är alltid föremål för ändringar. Detta betyder att våra stjärnor som koordinatorer har ett konstant arbete med att maximera våra resurser och se till att våra tjänster utförs så effektivt som möjligt.

Detta är en funktion med stundtals högt tryck, så det är viktigt att du kan planera ditt arbete och prioritera men samtidigt bibehålla en hög arbetskvalitet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som trivs i en administrativ roll, där du får nyttja din förmåga att skapa struktur och ordning. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av planeringsverktyg alternativt excel och har haft liknande roller där du arbetat med tex bemanningsplanering, schemaläggning, planering av tjänster och/eller resurser.

Det är en stor fördel om du tidigare arbetet inom annat certifieringsbolag alternativt kommer från en stark regulatorisk industri så som bolag inom medicinsk utrustning, men detta är inte ett krav.

Du behöver kunna arbeta obehindrat på både svenska och engelska och du ser det som en fördel att få ha kontaktytor som ligger utanför Sverige.

Utöver detta är du en servicemedveten person som gärna lyfter luren och tar kontakt med dina medarbetare eller andra parter när nödvändigt. Du är även proaktiv och positiv och har en vilja att lära.

I dagsläget är denna roll till stor del hemmabaserad men när restriktionerna ser annorlunda ut kommer denna tjänst att vara placerad på vårt kontor i Kista som ligger cirka fem minuters promenad från Kista Centrum eller Helenelunds pendelstation.

Ansökan

Vi kommer utvärdera ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten tveka inte att kontakta Jessica Selander (HR) på jessica.selander@intertek.com. Vi kan dock inte hantera ansökningar via email utan skicka in ditt CV via ansökningslänken.

Vi ser fram emot att höra från dig.

Om Intertek

Intertek gör mer än att prova, inspektera och certifiera produkter och processer: vi hjälper våra kunder att sova gott om nätterna. Varje dag levererar våra kunniga medarbetare innovativa tjänster inom kvalitetssäkring, riskminimering, hållbarhet och globalt marknadstillträde till kunder runt om i världen.

Vi tar ett helhetsgrepp om våra kunders behov och stöttar dem genom hela värdekedjan: FoU, råvaruförsörjning, komponentleverantörer, tillverkning, logistik, distribution, försäljning och kundhantering.

Med över 46 000 medarbetare och 1000 laboratorier och kontor i över 100 länder är Intertek en av de största aktörerna i branschen. Vi levererar kvalitetssäkring dygnet runt, sju dagar i veckan, alltid med kunden i fokus

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Stenberg

Kristina Lundqvist
+46707141419

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intertek
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2021
  • Ansök senast: 9 mars 2021

Besöksadress

Torshamnsgatan 43
None

Postadress

Torshamnsgatan 43
Kista, 16422

Liknande jobb


13 maj 2024

Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024