Planeringsledare mot omsorgsnämnden

Arbetsbeskrivning

Linköpings kommun


Omsorg och Äldreförvaltningen består av två kontor, Omsorgskontoret och Kvalitets- och
Utvärderingskontoret. Kontoren arbetar på uppdrag från Omsorgsnämnden och Äldrenämnden. Omsorgs- och äldrenämnden ansvarar som beställarnämnder/uppdragsnämnder för bland annat äldreomsorg, handikappomsorg, psykiatri och individ- och familjeomsorg. Omsorgsdirektören är ansvarig tjänsteman och verksamheten omfattar ca 30 medarbetare med uppgift att bistå nämnder/styrelser med sakkunskap, analyser och utredningar som underlag för beslut. Till Omsorgskontoret är också ett FoU-centrum för vård, omsorg och socialt arbete knutet. Vi tillhör kommunens kärnverksamhet, där flera viktiga framtidsfrågor finns. För att på bästa sätt möta och forma framtidens vård- och omsorg krävs nytänkande och kreativitet som vilar på en medveten och fast värdegrund.




Arbetsuppgifter

Vårt kontor består av ett antal planeringsledare och specialister. Gruppen har bred kompetens och gedigen erfarenhet. Vi står nu inför pensionsavgångar vilket gör att vi jobbar hårt med successionrekryteringar. Vi är på jakt efter nya talanger som kan axla ansvaret och utveckla verksamheten. Omsorgskontoret söker nu en planeringsledare med inriktning mot individ och familjeomsorg, psykiatrin och funktionsnedsättning. I Linköping arbetar vi målmedvetet med att utveckla lättillgängliga välfärdstjänster för barn, ungdomar familjer och vuxna med god kvalité. Arbetet är varierande och man har ett stort ansvar gentemot både medborgare och politiker. Tjänsten är ett vikariat under 2014.

Som planeringsledare kommer Du huvudsakligen att ha följande arbetsuppgifter inom området individ och familjeomsorg.

- bereda ärenden och vara föredragande i omsorgsnämnden och äldrenämnden

- svara för upphandling, uppföljning och utvärdering av aktuell verksamhet

- svara för budgetarbete, specifikt olika målgruppers behov av insatser

- svara för information till intresseorganisationer med flera

- planera och stödja utvecklings- och förändringsarbete

- delta i omsorgskontorets arbete med kvalitetsuppföljning 

Kvalifikationer

Formell kompetens: Du ska ha av arbetsgivaren bedömd relevant högskoleutbildning. Du bör ha gedigen kunskap om kommunal socialtjänst och socialtjänstlagen. Erfarenhet av och kunskap om utredningsarbete är meriterande och likaså tidigare erfarenhet av liknande arbete. Vi ser också gärna att Du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.

Som person har Du god samarbetsförmåga, är kvalitetsmedveten, samt har förmåga att prioritera och planera egna arbetsuppgifter. Du är också språkligt analytisk, stresstålig och har en god omvärldsorientering. Du har god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift och ska kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ.


För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.



Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: http://www.linkoping.se



Vi är en kommun där idéer blir verklighet – därför behöver vi dig!



Villkor

För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med NetRecruiter. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Linköpings kommuns rekryteringsansvariga. Allt i enlighet med de bestämmelser som hanteras av PUL (personuppgiftslagen).



Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.



Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Peder Ellison
013-26 36 45
Kristin Elebring
013- 20 64 52
Kristin Elebring
013-20 64 52
Peder Ellison, Omsorgsdirektör
013-26 36 45
Kristin Elebring, HR-konsult
013-20 64 52
Anders Karlsson, Ekonomichef
013-20 74 79
John Fristedt/IT-utvecklingschef
013-206701
Lillemor Åkerblad/Akademikerförbundet SSR
013-20 89 23
Monica Kugelberg/Vision
013-206580

Sammanfattning

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


Säkerhetssamordnare

Säkerhetssamordnare

13 maj 2024

kvalitet ansvarig

kvalitet ansvarig

8 maj 2024