Planeringssekreterare

Planeringssekreterare

Arbetsbeskrivning

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med funktionsnedsättning eller någon form av beroende. Vi bedriver även förebyggande och uppsökande arbete och lägger stor vikt vid ett respektfullt bemötande.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med i socialförvaltningens arbete med att ta sig an de utmaningar som socialtjänsten står inför? Vill du bidra till att forma framtidens välfärd där vi använder digitala lösningar och välfärdsteknik med utgångspunkt från våra brukare och klienters behov?

Då är du välkommen att söka tjänsten som planeringssekreterare vid Avdelningen för stöd och service vid Socialförvaltningen. Avdelningen ansvarar för myndighetsutövning inom funktionshinderområdet, verkställighet av Personlig assistans, boendestöd och en rad andra mindre insatser samt Hälso och sjukvård för socialförvaltningens målgrupper.

Du kommer att ha en rad arbetsuppgifter av skiftande karaktär på avdelningen. Du ingår i avdelningens stab och arbetar på uppdrag av Avdelningschefen. Du kommer att vara ett kvalificerat administrativt stöd till avdelningens alla verksamheter. Du kommer att hålla ihop avdelningens arbete med Verksamhetsplaner och Omvärldsanalys. Du kommer att arbeta med kvalitets och utvecklingsarbete inom avdelningen. Du kommer att ingå i externa och interna arbetsgrupper och du kommer att utföra informationsinsatser utifrån de uppdrag du får.






KVALIFIKATIONER
Socionomexamen, statsvetenskaplig utbildning eller annan av arbetsgivaren bedömd likvärdig högskoleutbildning. Du har erfarenhet av socialt arbete. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har en god analytisk förmåga. Du är kreativ och nytänkande och du upprätthåller en positiv attityd till arbetet. Du hanterar och anpassar dig till de krav och utmaningar som rollen ställs inför. Du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och har stor förmåga att skapa goda relationer med brukare, kollegor, samarbetspartners och ledning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi undanber oss vänligen med bestämt erbjudanden om annonserings-och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 8 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024

Beredskapshandläggare

Beredskapshandläggare

17 maj 2024

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

17 maj 2024

Administrativ handläggare

17 maj 2024