Planeringssekreterare, Avdelningen för kvalitet och myndighet

Arbetsbeskrivning

Vi jobbar med att skapa bra dagar året runt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Tillsammans bygger vi ett Gävle att vara stolta över, som växer och som gör skillnad i människors liv. Vi behöver dig för att bli ännu bättre. Du kan bli en av våra 7000 medarbetare som gör ett viktigt jobb. Vi erbjuder roliga och utmanande jobb med flera möjligheter till utveckling. Vårt öppna arbetsklimat präglas av respekt för allas lika värde.

Utbildning Gävle är Gävle kommuns största förvaltning med 3000 engagerade medarbetare. Vi ansvarar för förskola, grundskola, grundsärskola, gymnasieskola och gymnasiesärskola. Förskolan är organiserad i åtta förskoleområden. Grundskolan består av åtta rektorsområden. Gymnasieskolan är fördelad på tre skolenheter. Skolan i Gävle ska vara en likvärdig skola med hög kvalitet. Alla elever har rätt till kvalificerad och stimulerande undervisning av behöriga och legitimerade lärare oavsett vilken skola de går i. Därför har vi höga förväntningar på såväl våra medarbetare som på barn och elever.

Inom avdelningen för kvalitet och myndighet finns nämndsadministration, utredning, kvalitetsutveckling, uppföljning och utvärdering, juridisk kompetens, placeringshandläggning förskola/fritidshem, skol-skjutshantering, gymnasieantagning samt Utbildning Gävles svarsgrupp. Avdelningen servar två nämnder, näringslivs- och arbetsmarknadsnämnden och utbildningsnämnden samt deras förvaltningar.

ARBETSUPPGIFTER
Utbildning Gävle söker en planeringssekreterare med inriktning kommunikationsplanering. Ditt uppdrag blir att ansvara för skolskjutsverksamheten enligt skollag och kommunala riktlinjer, vid behov genomföra utredningar och delta i arbetet kring upphandling av skolskjutstrafik.
I arbetsuppgifterna ingår även att pröva förutsättningarna för skolskjuts utifrån lagstiftning, att hantera frågor om trafiksäkerhet och tillgänglighet, att bevaka kollektivtrafikfrågor och försäkringsfrågor. Du kommer också att sköta praktisk planering av skolskjutsvägar och beslutsplanering via ett planeringsverktyg (solen). Uppdraget innebär att du har budgetansvar och ska göra ekonomisk uppföljning.

I rollen som planeringssekreterare kommer du att ha många kontakter med medborgarna och med skolorna. Du har också kontakter med andra kommuner i länet samt företrädare för olika trafikbolag/företag. Du har också samarbete med andra funktioner inom kommunen, exempelvis avdelningens jurist.


KVALIFIKATIONER
Det är önskvärt att du har högskoleutbildning, gärna med inriktning mot logistik eller kommunikationsplanering. Du har god datorvana. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du är processinriktad, lösningsinriktad och har lätt att samarbeta med olika typer av människor samt har ett bra bemötande. Du är van att arbeta självständigt, måste också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Erfarenhet från trafikplanering är meriterande.

Högskoleutbildning eller annan utbildning som prövas likvärdigt, gärna med inriktning mot logistik eller kommunikationsplanering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef för kvaliet och myndighet Sinikka Pisilä
026-17 95 82
Vision, Maud Gunnarsson
026-179237
Utredningskoordinator Curt-Ingvar Hamrén
026-17 92 19

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 22 Gävle
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024