Planeringssekreterare till Individ- och familjeomsorgen

Arbetsbeskrivning

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Stadsområde Innerstaden sträcker sig från Ribersborg och Slottstaden i nordväst till Möllevången och Sofielund i sydöst. Stadsområde Innerstaden har drygt 1600 anställda till sina knappt 71000 invånare. Vår uppgift är att erbjuda våra medborgare god service och verka för att Innerstaden ska vara ett attraktivt område att leva, bo och arbeta i. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att utvecklas i din yrkesroll.
Malmö behöver dig – var med och bygg framtiden för oss alla!

Innerstadens verksamhet för Individ- och familjeomsorg har ca 190 medarbetare fördelat på tre enheter, Barn och familj, Ekonomiskt bistånd och Vuxna. Avdelningen ansvarar för myndighetsarbete enligt SoL, LVU och LVM samt öppenvårdsverksamhet. På avdelningen finns tre planeringssekreterare.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två nya medarbetare till vår avdelning; en planeringssekreterare för tillsvidareanställning och en planeringssekreterare på föräldraledighetsvikariat. En tjänst är inriktad mot ekonomiskt bistånd och en tjänst är inriktad mot barn och familj.

Du kommer att arbeta med verksamhetsuppföljning, framtagande av statistisk, måluppföljning, internkontroll samt beredning och rapportering av ärenden till politiska nämnder och externa myndigheter. Planeringssekreteraren ska fungera som ett stöd för cheferna inom IoF och kontinuerligt följa upp arbetet som bedrivs. I arbetet ingår även att ha ett jämställdhetsfokus på arbetet och du kommer även att tillsammans med verksamheterna och de övriga planeringssekreterarna arbeta med jämställdhetsarbete generellt.

I samarbete med chefer och andra planeringssekreterare ska du vara med att planera arbetsuppgifterna utifrån givna tidsramar.
Du handlägger utredningar och ärenden i verksamhetssystemen ProCapita, Flexite, Koll, Stratsys och Platina. I tjänsten med inriktning mot ekonomiskt bistånd ingår i uppdraget att vara superanvändare för verksamhetssystemet ProCapita.
Planeringssekreteraren arbetar även med att utreda eventuella missförhållanden i verksamheten jml Lex Sarah.
Som planeringssekreterare fungerar du som stöd till verksamhetsledningen och det ingår inget socialt arbete.
Vi är en verksamhet som växer och utvecklas. Vi arbetar för att ha en bra stämning, goda skratt, utmaningar, nära ledarskap, och stöttande kollegor, det som ger positiv energi på jobbet.
Som anställd hos oss erbjuds du friskvårdsbidrag och flexibel arbetstid. Våra lokaler ligger på Bergsgatan, nära Södervärn och Triangeln med utmärkta pendlingsmöjligheter och nära Möllevångstorget med ett stort utbud av affärer och restauranger.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsterna som planeringssekreterare hos oss är socionomexamen eller likvärdig högskoleutbildning ett krav.
Du ska ha erfarenhet av socialt arbete och av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Goda datakunskaper och vana vid att arbeta i Office-paketet är ett grundläggande krav. Har du erfarenhet av att göra Lex Sarah utredningar är det en fördel.
Erfarenhet av planeringssekreterararbetsuppgifter är meriterande. Likaså kunskap om Platina och Procapita. Vi ser gärna att du har erfarenhet av systemhantering och statistikuttag ur ProCapita eller motsvarande verksamhetssystem. Du behöver vara väl förtrogen med siffror och statistik och ha förmåga att tolka statistska underlag och göra analyser. Vi vill att du snabbt kan sätta dig in i nya system och har lätt för att ta till dig hur olika datasystem fungerar.
Vi vill att du har förmåga att ha ett övergripande verksamhetsperspektiv på arbetet. Du är van vid att självständigt planera ditt arbete och har lätt för att samarbeta med chefer och medarbetare i verksamheten. Du har lätt för att kommunicera, är tydlig och kan skapa goda relationer.
Vidare är du strukturerad, noggrann och har en god förmåga att samordna projekt och utredningar. Det är viktigt att du tycker om att skriva och att du utrycker dig väl i tal och skrift.
Du är flexibel och kan vid behov prioritera om bland dina arbetsuppgifter för att hantera plötsligt uppkomna situationer.
Som person ser vi gärna att du är initiativrik, engagerad, positiv och nyfiken.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771- 10 10 29. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Wenster
040-34 55 77
Maria Beckman
040-34 51 77
Martin Facks
040-34 59 14
Karin Krantz
040-34 38 18
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
Sektionschef Theodora Fotiadou
040-34 38 50
Sektionschef Camilla Olsson
040-34 54 97
Akademikerförbundet SSR Mikael Lovén
040-34 54 81
Sektionschef Lotta Björkman
040-34 56 95
Akademikerförbundet SSR Martin Facks
040-34 59 14

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad, SoFI avd Individ-o familjeomsorg Malmö
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning 1 tillsvidareanställning och 1 visstidsanställning, föräldraledighetsvikariat på 6 månader.
  • Publicerat: 12 april 2016

Besöksadress

August Palms plats 1 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


16 april 2024

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

15 april 2024