OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Plantagen brinner vi för växter. Plantagens mission är att förbättra livet med växter för de många människorna.
Med över 120 butiker i olika format och ett växande antal butiker i stora tätorter i Norge, Sverige och Finland, är Plantagen det ledande varumärket för växter i Norden, med en årlig omsättning på över NOK 3,5 miljarder sedan 2013. Tack vare våra drygt 1000 engagerade medarbetare med en passion för växter, kan Plantagen erbjuda ett unikt utbud av växter och växtlösningar. Välkommen och dela vår passion!
Vi söker en Logistikansvarig till vår butik i Frescati.
Som logistikansvarig har du det övergripande ansvaret för varuflödet genom butiken och den administration som hör därtill. Tjänsten är på deltid, ca 35 timmar/veckan (under säsong April – Augusti finns dessutom möjlighet till fler timmar).
Vi erbjuder dig:
-En omväxlande tjänst i högt tempo där du har som uppgift att ge våra besökare det bästa intrycket av Plantagen och där kunden får en köpupplevelse utöver det vanliga, från stunden de klivit in i butiken till dess att de lämnat den.
- Som logistikansvarig har du det övergripande ansvaret att säkerhetsställa en kommersiell butikslayout med optimal varuplacering och säkrar att den mekaniska försäljningen fungerar. Som verktyg nyttjar du butikens affärsplan.
-Du bidrar med in- och utfasning av sortiment, lagerstruktur, varupåfyllning, reklamationer, uppföljning av korrekt lagersaldo samt utförande och uppföljning av den kommersiella kalendern. På sådant sammantaget sätt bidrar du till att butikens försäljnings- och resultatmål uppnås.
Rollen är en nyckelposition i butiken. Du kommer att ingå i butikens kommersiella team och tillsammans med Säljchef och Visual Merchandiser verka för att skapa ett framgångsrikt kundmöte och därigenom en positiv säljutveckling.
Vi på Plantagen är övertygade om att vi blir som bäst när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter och med engagemang gör vi varandra bättre och skapar framgång. Vi letar därför nu efter dig som kan dela med dig av:
- ditt engagemang, ansvarstagande och glödande intresse för kundmötet och försäljning
- erfarenhet av att skapa ett effektivt godsflöde, där du snabbt kan gå från tanke till handling
- dina kunskaper inom Microsoft Office paketet, Excel
- din vana att arbeta med helheten inom ett koncept
- din mycket goda kommunikations- och samarbetsförmåga.
- din tidigare erfarenhet inom detaljhandeln
- din passion för växter
Truckkort är meriterande.
Tillsättning av tjänsten önskas ske per omgående och arbetstiderna är förlagda till dag-, kvällar och helger. Tjänsten rapporterar till vår butikschef.
Vi väntar på dig, registrera därför din ansökan redan idag, senast 26 mars 2017. Vi tar enbart emot ansökan genom vår jobbportal.
I denna rekrytering tillämpar vi personanalystester. Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
I samband med denna rekrytering samarbetar Plantagen med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare Annie Fridén. Välkommen med din ansökan!
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Retail Talent Manager Olle Mikkelsen
0703-374405
Retail Talent Manager Mikael Blom
0733 - 62 13 71
Retail Talent Manager Olle Mikkelsen
0703 - 37 44 05
Retail Talent Manager Mikael Blom
0733 - 62 13 71
Retail Talent Manager Ulrika Mikkelsen
0767 - 77 41 38
Retail Talent Manager Olle Mikkelsen
0703 - 37 44 05
Retail Talent Coordinator Annie Fridén
0704 - 170590
VD Mikael Blom
0733621371
Retail Talent Coordinator Annie Fridèn
0706 - 17 05 90
Retail Talent Coordinator malin karlsson
031 - 714 08 00