Plantagen söker Sales and Demand Planner

Arbetsbeskrivning

På Plantagen brinner vi för växter. Men framför allt brinner vi för försäljning och våra kunder. Varje dag levererar vi ett levande kundmöte som med inspiration, kunskap och verktyg tar våra kunder närmare naturens positiva kraft. Med över 130 butiker i olika format i Norge, Sverige och Finland är vi det ledande varumärket för växter i Norden och har som vision att vara Nordens härligaste växthus. Tillsammans med våra drygt 2400 engagerade medarbetare som delar våra värderingar om glädje, tydlighet och ägarskap erbjuder Plantagen ett unikt utbud av växter och växtlösningar för att främja ett växande liv!


På Plantagen ska våra kunder få ett kundbemötande och en köpupplevelse i världsklass. Som medarbetare i vårt team kommer du att hjälpa Plantagens butiker att få rätt varor i rätt tid.

Nu letar vi efter dig som vill och kan axla rollen som Sales and Demand planner till vårt team Supply Plants.  

Arbetsuppgifter

Som Sales & Demand Planner ansvarar du för att säkerställa påfyllningen till Plantagens olika butiker i Norden genom bevakning av löpande påfyllnad, kampanjfördelningar samt startfördelningar.

I rollen används RELEX som verktyg för att optimera varuflödet och analysera måltal.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Löpande varuförsörjning utifrån fakta och prognos
• Säkra start och kampanjorders till butiker
• Löpande arbete med säljprognoser och analyser
• Löpande följa och ta action på avvikelser
• Jobba tätt tillsammans med Kategori-, inköp- och Logistikteam
• Stödja våra butiker med frågor gällande orders, parametrar i Relex samt att ge relevant information

Kvalifikationer

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom detaljhandeln och har en eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller ekonomi eller likvärdig arbetserfarenhet. Har du tidigare arbetat i en liknande roll med varustyrning är detta stark meriterande, men inget krav.

För att passa in i rollen är du analytisk och trivs i en administrativ roll där du är spindeln i nätet samt har förståelse för hur hela värdekedjan är uppbyggd. Du som söker har en god samarbets- och samordningsförmåga och är duktig på att prioritera arbetsuppgifter för att uppnå uppsatta mål samt arbeta mot deadlines. Som person är du driven, kommunikativ och noggrann.

Krav för tjänsten är att du även behärskar flytande svenska och goda kunskaper i engelska, såväl i tal som skrift samt har god systemförståelse och erfarenhet av MS Office.

Vi erbjuder

Hos oss får du roliga och varierande arbetsuppgifter på Nordens ledande trädgårdskedja, med goda utvecklingsmöjligheter och ett stort gäng härliga kollegor!

Tjänsten är placerad på vårt nyrenoverade servicekontor i Frösundavik, Solna. Vi har en informell och trevlig arbetsmiljö med engagerad medarbetare. Här har vi dessutom fri tillgång till högklassigt gym och gruppträningsklasser, café och lunchrestauranger, shuttlebuss direkt till/från Solna station samt vackra utomhusmiljöer i Hagaparken.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tillträde så snart som möjligt.

Sista ansökningsdag är 16/1-2022. Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mårten Olsson

Peter Tichelaars

Olle Mikkelsen

Birgitte Gutkowski

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Plantagen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Besöksadress

Albertina Nyströms Väg 6
None

Postadress

Gustavsbergsväge 18
Gustavsberg, 13439

Liknande jobb


Driftledare

Driftledare

7 maj 2024

7 december 2023

Supply Chain Developer

Supply Chain Developer

23 januari 2023