Plantagens HK Barkarby söker två Logistics Operations Assistents

Arbetsbeskrivning

På Plantagen brinner vi för växter. Plantagens mission är att förbättra livet med växter för de många människorna.

Med över 120 butiker i olika format och ett växande antal butiker i stora tätorter i Norge, Sverige och Finland, är Plantagen det ledande varumärket för växter i Norden, med en årlig omsättning på över NOK 3,5 miljarder sedan 2013. Tack vare våra drygt 1000 engagerade medarbetare med en passion för växter, kan Plantagen erbjuda ett unikt utbud av växter och växtlösningar. Välkommen och dela vår passion!

Vi söker nu två Logistics Operations Assistant / Logistikassistent med erfarenhet av administration till vårt huvudkontor i Barkarby.

- ett vikariat ca 1 år med tillträde oktober 2017
- en projektanställning ca 1 år med tillträde augusti 2017.

Tjänsten passar dig som längtar efter en spännande roll i ett utvecklingsstarkt detaljhandelsföretag som befinner sig i en expansiv fas. Som logistikassistent kommer du vara spindeln i nätet för våra ingående leveranser där kravet på noggrannhet är hög. Du kommer ha en viktig roll att följa upp leveranser, dokument och se till att vårt Nordiska centrallager har rätt förutsättningar för att kunna sköta sitt arbete enligt bästa kvalitet och kostnad.

Arbetsuppgifter
- Tillsammans med övriga inom teamet för Logistik säkerställa att logistikflöden fungerar på ett optimalt sätt
- Orderadministration och logistikplanering
- Hantera och följa upp leverantörsfakturor och dokument enligt rutiner
- Säkerställande av inkommande leveranser från våra leverantörer i Asien och Europa
- Leveransavisering via våra system till vårt Nordiska centrallager
- Kontakter och gränssnitt mot vår inköpsavdelning, ekonomi och vårt centrallager
- Operationell tullhantering och övervakning av utförda förtullningar enligt våra tullrutiner
- Ingår i Plantagens tullgrupp
- Deltar i produktionsmöten på centrallagret vid behov

Vi ser gärna att du har:
- Erfarenhet av administration inom inköp och logistik
- Erfarenhet av tullhantering och förståelse av Tullverkets regler och krav är meriterande
- Goda erfarenheter av MS Office, speciellt inom Excel och Power Point
- Du behärskar engelska både i tal och skrift
- Kunskaper i Visma Business är meriterande

Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du god samarbets- och samordningsförmåga. Du är noggrann och duktig på att planera och prioritera. Du är van att arbeta med ett brett kontaktnät och är en god kommunikatör. Plantagen är ett företag med högt tempo och engagemang, vi söker därför dig som trivs i en flexibel och föränderlig miljö.

Du kommer ingå i koncernlogistik på Plantagen och rapporterar till Logistics Operations Manager. Tjänsterna är på heltid med tillträde i augusti respektive oktober 2017 och löper i ca 1 år, med chans till förlängning . Tjänsterna är placerade i Barkarby, Stockholm
Sista ansökningsdag är 2017-06-30 men passa på och sök redan idag då intervjuer sker löpande.

I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment som genomför selektering och intervjuer av kandidater i första led.
Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Senior Recruiter Annie Fridén
0706 - 170590
Retail Talent Manager Olle Mikkelsen
0703 - 37 44 05
Senior Recruiter Lars Eliason
+46 70-838 78 43
Recruiter Jakob Hemvik

Recruiter Jakob Hemvik
0707949950
Recruiter Malin Karlsson
0705 - 08 43 40

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 31
None

Postadress

Drottninggatan 31
Göteborg, 41114

Liknande jobb


Lageroperatör -Landskrona

Lageroperatör -Landskrona

13 maj 2024