Platform Services Manager

Platform Services Manager

Arbetsbeskrivning

Cambio är en av nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 700 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och vi har placerat oss på topp 15-listan och fått utmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplats” 2020 och 2021!

Din roll och teamet

Global Service Delivery organisationen inom Cambio har ansvar för förvaltning, drift och support till Cambios kunder. Du kommer att tillhöra driftavdelningen, Technical & Service Operations, som ansvarar för leveransen av vår managed service, vilket inkluderar system- och applikationsdrift av Cambios produkter mot kund.

Som Platform Services Manager kommer du ha ansvaret för den operativa driften av Cambios tjänster med avseende på infrastruktur, hantering av leverantörer och processmässigt enligt ITIL. Vidare kommer du hjälpa till med design av drifttjänster, bygga upp hantering av driftmiljöer, övervakning, säkerhet mm.

En första del av rollen som Platform Services Manager kommer att vara att sätta upp struktur och design av driften, för att sedan bygga upp team med databas, system administratörer och säkerhets kompetens. Det finns stor möjlighet att vara med och påverka verksamhet och organisation.

På Cambio uppmuntrar vi egna intiativ som bidrar till utveckling av företaget och oss själva. För oss är det viktigt att du får möjligheten till att växa, både personligt och karriärmässigt. Vår kultur beskrivs genom tre ord ’’Trust’’, ’’Care’’ and ’’Together’’ som karaktäriserar allt vi gör på Cambio.

Om Dig

Som person är du en självgående, flexibel, pragmatisk och prestigelös lagspelare men som även kan leda och utveckla team. Du tempoväxlar enkelt och rör dig obehindrat mellan detaljer och den större bilden. Då du kommer att arbeta mycket med andra team och delar av Cambio så ser vi att du har lätt för att knyta nya kontakter och har en förmåga att förklara komplexa begrepp.

För att trivas hos oss behöver du ha ett brinnande intresse för teknik och drift av system. Du behöver ha erfarenhet av att drifta produktionsmiljöer och en förståelse för ekosystem runt en driftorganisation.

Krav:

- 3+ års erfarenhet av uppbyggnad av komplex IT-drift med hög tillgänglighet (24/7), fail-over och redundans
- Erfarenhet av samarbete med underleverantörer
- ITIL certifiering
- Kunskap om livscykelhantering av hårdvara, storage, nätverk och övrig infrastruktur
- Kan kommunicera obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift


Meriterande:

- Erfarenhet av COSMIC
- Erfarenhet av molnleverantörer
- Erfarenhet av sjukvård och relaterade IT-system i någon form




Placeringsort: Linköping

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning

Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Läs mer om oss här! (https://www.cambio.se/om-oss/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cambio
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2021
  • Ansök senast: 24 oktober 2021

Liknande jobb


7 maj 2024

Service Manager

Service Manager

7 maj 2024

Interim IT-Chef

Interim IT-Chef

6 maj 2024