OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ageris är ett outsourcingföretag med center i Solna och Strömsund. Ageris levererar kundservice, proaktiv kundvård och försäljning med hög kvalitet till uppdragsgivare som arbetar strategiskt med kundlojalitet och har förväntningar på att god kundservice kan öka kundnöjdhet och försäljning.
På Ageris har vi lång och djup branscherfarenhet som vi gärna delar med oss av, vi följer Unionens Callcenteravtal och vi är medlemmar i Kontakta (tidigare Sveriges Callcenterförening).
Kontaktcenterverksamheten på Ageris har en historia som går ca 20 år tillbaka i tiden, ett flertal större och långvariga kunder, ca 150 anställda och växer organiskt under lönsamhet.
Ageris tar hand om hela eller delar av kundserviceprocessen som till exempel kundservice och support på de nordiska språken, proaktiv kundvård, administration och utredningstjänster samt automattjänster.
Ageris arbetar för uppdragsgivare inom postrelaterade tjänster, resor, bank och korthantering, programvara, e-handel, postorder/webhandel och vi hjälper bilbranschen att utveckla nya säljkanaler för bilar. Våra uppdragsgivare kommer från olika branscher men alla efterfrågar högkvalitativ, effektiv och lönsam kundservice och support på distans.
Arbetsbeskrivning
Som Platschef ansvarar du för enheten i Strömsund och har ett övergripande personalansvar för de ca 75 anställda och ett direkt personalansvar för 5 stycken teamledare. Enheten är under tillväxt och beräknas öka till 100 inom de närmaste par åren och ha en stab på ca 10 ledare inom 24 månader. Det innebär att planera, prioritera och följa upp enhetens arbete. Utöver det har du bland annat ansvar för att uttalade mål gällande avtal, leverans och lönsamhet inom uppdragen nås. Du jobbar med strategisk planering och har regelbunden kontakt med uppdragsgivare för att säkerställa avtals- och leveransuppfyllnad samt med att uppnå uppdragets och företagets lönsamhetsmål. Du har budget-, leverans- och kvalitetsansansvar samt sköter fakturering.
En del resor i tjänsten kommer att förekomma, primärt till Stockholmsregionen.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda chefer, ha budgetansvar samt arbete med business-to-business-affärer och kundrelationer. Har du erfarenhet av callcenter och kundtjänstbranschen är det meriterande. En eftergymnasial utbildning med fokus på affärsmannaskap och ledarskap är önskvärt.
Som person är du förtroendeingivande, analytisk, lösningsorienterad och stresstålig.
Det är ett krav att du är bosatt eller planerar att bosätta dig i Strömsund med omnejd.
Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken senast den 1 september.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Backman på telefon 063-57 66 63 eller e-post: karin.backman@se.experis.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Frisendahl
060-64 65 40
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Karin Backman
063-57 66 63
Veronica Hagborg
0703773512
Bernt Legersjö
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Elin Granholm
Lena Råberg-Wigermo
Urban Appelquist
019-16 65 54
Denise Wiberg
031-61 72 50