Plattform Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Plattform Manager till Division Service För löpande förvaltning och vidare utveckling av driftstagande och vidare utveckling av funktioner i eServices Plattform Arbetsuppgifter: Produkt och project support - Supportera våras produkter, lösningar och tjänster för specifik integration i IT miljö och processer, operativ system, systems management verktyg, databaser.Tillhandahålla information och rutiner för leveransorganisationen.Framtagande och införande av oNya koncept oInstallationer oParametersättning oPlattformsunderhåll Problem identifiering och felrättning Genomföra test och integration av data.Identifikation av problem vid installationer, migreringar eller integration av produkter, lösningar och tjänster.Felrättning eller koordinering av problem. Pilot implementering Planering samt design av pilot implementering och standard eller projekt specifika lösningar med tjänster för kunder Införande av produkter lösningar och tjänster Design och integration av respektive kunds specifika lösning baserat på standard produkter, lösningar eller tjänster, inklusive tredje parts produkter vid behov.Löpande arbete rörande kravspecifikationer, test koncept, acceptans dokument och andra beskrivande tekniska dokument eller lösnings förklaringar.Löpande utveckling och anpassning av leveransmodeller och villkor ex. partners leverantörer Dokumentation Ansvara för produkt information, tekniska handböcker, förstudier, utbildning material och information för standard och kund specifika produkter, lösningar och tjänster.Utbildning Vid förekommande fall ansvara för och planera för utbildning av personal, i egen regi eller via andra utbildnings möjligheter Funktionella egenskaper Förståelse för kund Marknads - och konkurrens kunskap Analytisk Team Player, samarbetande Förmåga att i att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift, engelska och svenska Innovativ, kreativ och proaktiv Relevant produktkunskap Kommersiell förståelse och insikt Förmåga att leda och entusiasmera virtuella team Tekniska kompetenser Du har för tjänsten relevant dokumenterad utbildning, lämpligen högskolebaserad IT-utbildning eller motsvarande, alternativt en lång och gedigen erfarenhet som kan anses resultera i liknande kompetens.Du är väl förtrogen med och har erfarenhet från drift av Windows serveroperativsystem, AD, MS SQL, Citrix, Oracle etc.i större installationer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wincor Nixdorf AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 22 december 2009
  • Ansök senast: 21 januari 2010

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023