Plikttrogen Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

ArcelorMittal Construction är ledande leverantör av tunnplåtskonstruktioner för fasader, tak, golv och stommar i Europa. Vi strävar ständigt efter att bli ännu bättre på att uppfylla kundernas behov och anpassa oss efter marknaden. Vi introducerade därför varumärkena Armat och Arval för att ytterligare öka vår effektivitet och förbättra vår service.

Arbetsuppgifter

Samtliga förekommande arbetsuppgifter inom leverantörs- och kundreskontra innefattande fakturering, inbetalningar, avstämningar, kontroll av kundkreditrisker, leverantörsbetalningar med mera. I befattningen ingår också arbete med likviditetsplanering samt momshantering och skattedeklarationer.  

I arbetet ingår även att ansvara för utveckling och förbättring av metoder, processer med mera i syfte att effektivisera och optimera rapporteringsrutiner.  

I rollen som ekonomiassistent skall man också ha kunskaper i löneadministration då man ska kunna vara back-up för HR chefen avseende lönekörningar.

Utbildning

Gymnasiekompetens inom ekonomi är ett krav. Kunden tillhör en engelsktalande koncern har krav på goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift.

Erfarenheter

Minst två års tidigare erfarenhet av motsvarande arbete är ett krav. Kandidaten skall kunna arbeta självständigt med uppgifterna efter en kortare upplärningsperiod. Erfarenhet av att arbeta i affärsstödssystem är ett krav och erfarenhet av Jeeves är meriterande, liksom erfarenhet från arbete inom tillverkningsindustri.
Kandidaten bör också ha erfarenhet av att arbeta i en internationell koncern.
Det är meriterande med erfarenhet i Hogia.

Personliga egenskaper

Ansvarsfull, plikttrogen, noggrann, självständig med egen initiativförmåga. Personen måste vara flexibel och lösningsfokuserad. Viktigt är att ha en bra förståelse för helheten samtidigt som personen ska kunna fokusera på detaljer.  
I rollen samarbetar man mycket internt inom ekonomiavdelningen men också i förhållande till andra avdelningar likväl som med externa parter. Därför måste personen i fråga ha lätt för att läsa av och förstå andra människor och vara fullständigt prestigelös.

Rekryteringen sker i samarbete med Qtym AB. Du söker tjänsten via ansökningsknappen här nedan.Dina ansökningshandlingar ska vara oss tillhanda senast 2014-09-12 men gärna ännu tidigare eftersom vi arbetar löpande med denna rekrytering. 

Förfrågningar om tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Karin Vangstad 054-141803 eller karin.vangstad@qtym.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QTYM AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 18 augusti 2014

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024