PNC Specialist

Arbetsbeskrivning

Tunstall är ett världsledande företag inom IT, teknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Företaget grundades i Storbritannien 1957 och är med över 1800 anställda ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i ett 30-tal länder med över 2,5 miljoner brukare över hela världen. I Norden har Tunstall nyligen förstärkt sin ställning genom förvärvet av STT Condigi. Tunstall Nordic AB har nu en omsättning på ca 500 MSEK, sitt huvudkontor i Malmö och är verksamt i Sverige, Danmark, Finland med export till ett flertal europeiska länder. I Sverige sysselsätter Tunstall AB ca 250 perso

Arbetsbeskrivning

Tunstall är ett världsledande företag inom trygghetslösningar där man kommer att få jobba med teknik i framkant så är du en person som gillar utmaningar och nya tekniker är det här arbetsplatsen för dig. PNC är en egenutvecklad larmmottagningsmjukvara med ca 17 000 samtal om dagen med lokalisering i Örebro.
I din roll som PNC-specialist kommer du att vara den drivande parten i uppgraderingen av den egenutvecklade mjukvaran. Mjukvaran ska uppgraderas från nuvarande version 5.3 till i första hand version 6 och därefter till version 7. Det är PNC-specialistens jobb att uppgradera samt konfigurera mjukvaran. Support och felsökning av mjukvaran är primära arbetsuppgifter när den är uppgraderad.
Tjänsten utgår ifrån ”service & support” -benet och man sitter tillsammans med 3rd line support när du inte är på resande fot. Det ingår nämligen en del resor till bl.a. England samt inom norden. Eftersom du ansvarar för slutförande av uppgradering av PNC-mjukvaran i de nordiska länderna. Sverige är först ut.

Vem är du?

Du ska vara driven och energisk som person och ha viljan att utvecklas. Att vara passionerad kring tekniken är ett plus i din roll som PNC-specialist. Egenskaper som hjälpsam och fokuserad är självklara.

Din tekniska profil.

Djup kunskap om web och webutveckling.
Databaserfarenhet. (SQL)
Windows services, byggt applikationer
Telefoni/IP-Telefoni
Meriterande.
Erfarenhet av larm/telemarketing eller liknande mjukvarusystem är en förutsättning. Man bör ha jobbat med uppgradering, anpassningar, implementation samt processflöden i tidigare roller.

Kontaktperson

Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV via länken nedan. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Thérese Helenius på telefonnummer 040-665 61 03 eller therese.heleniu@se.experis.com. Vi arbetar med urval löpande och ser gärna att du skickar din ansökan snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 14 februari 2014

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Data Analyst

Data Analyst

6 maj 2024

Systemspecialist IT

6 maj 2024

Senior Software Engineer

Senior Software Engineer

5 maj 2024