Positiv Ekonomiassistent till kund-och leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en prestigelös och ansvarstagande Ekonomiassistent till en utav våra kunder. Kunden är ett väletablerat och internationellt bolag inom säkerhetsfrågor som sitter i moderna lokaler i Solna. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. Tjänsten är på heltid.

Arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent ingår du i en ekonomiavdelning och hanterar sedvanliga arbetsuppgifter på kund- och leverantörsreskontra:

Inscanning av leverantörsfakturor
Ankomstregistrering och kontering
Betalningar framför allt på fil men även manuellt
Löpande bokföring
Avstämningar samt behjälplig vid månadsbokslut
Kundfakturering och inbetalningar
Påminnelser och viss krav hantering

Det här är tjänsten för dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare i någon mån och vill visa vad du går för i rollen som Ekonomiassistent på ett internationellt och väletablerat företag med positivt och öppet företagsklimat!

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som arbetat minst 2år inom kund- och/eller leverantörsreskontra sedan tidigare. Vi ser gärna att du har genomfört eftergymnasiala studier i ekonomi vid universitet/högskola alternativt yrkeshögskola. Det är meriterande om du har använt Agresso sedan tidigare eftersom vår kund använder det systemet. Du har god systemvana samt är lättlärd i system. Du har god datavana och goda kunskaper i Officepaketet. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du driven och brinner för sifferarbete. Du är en utpräglad teamplayer som stöttar dina kollegor och har lätt för att kommunicera med andra samtidigt som du tar ansvar för ditt arbete. Du är strukturerad och kan hantera flera bollar i luften samtidigt.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med visstidsanställning hos SW. Uppdragstiden är på 6 månader med start omgående. Tjänsten är på heltid. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid 6 månder med start omgående.
  • Publicerat: 17 maj 2017

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024