Posten söker nya medarbetare till kundtjänst!

Arbetsbeskrivning

Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt.Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet.Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser.Med drygt 30 000 medarbetare och en omsättning på över 25 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner.Posten AB (publ) är ett publikt aktiebolag som ägs av svenska staten.Jämställdhet, etnisk och kulturell mångfald är en naturlig del i Postenkoncernens verksamhet.Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.Är du en person som älskar att ge service och vill jobba i en dynamisk och positiv miljö?Posten Kundservice Logistik i Västerås ansvarar för kundservice och eftermarknadsfrågor såsom fakturafrågor, reklamationer m.m. via telefon, e-post och fax mot Postens samtliga kunder.Enheten bidrar till att göra Posten Logistiks marknadsbearbetning mer effektiv samt till att öka våra kunders nöjdhet.I dag är vi omkring 50 personer på vår enhet, och behöver förstärka ytterligare med flera nya medarbetare.Posten växer och söker nya medarbetare till kundtjänst!Tjänsten Du ansvarar för att bemöta kunder via (i första hand) telefon, men även via mail och fax på ett serviceinriktat sätt.Största delen av tiden arbetar du aktivt med kundrådgivning som inkluderar att hantera allmänna förfrågningar och åsikter, reklamationer, kvittensförfrågningar, bevaka leverans, tar emot beställningar, löser tekniska problem m.m. Du genomför även behovsanalyser för att identifiera kundens behov av våra tjänster och du ser till att kunden får bästa service och bemötande.Din profil Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.Du har en mycket god kommunikativ förmåga, och du tycker om att bygga relationer.Du är både service- och resultatorienterad och en nöjd kund är av största vikt för dig.Som person tror vi att du är glad och positiv samtidigt som du är tålmodig och har stor förståelse för kunders olika problem.Om du har erfarenhet från logistikbranschen och/eller tidigare har arbetat med kundtjänst är detta meriterande.Hos oss får du en gedigen intern utbildning när du börjar, och därför är dina personliga egenskaper viktigare än förkunskap.Vi har en ung medelålder på Posten Kundservice Logistik och vi ser därför gärna äldre sökanden för att öka mångfalden! Välkommen med din ansökan!I den här rekryteringen samarbetar vi med Adecco Rekrytering.Vi vill ha din ansökan snarast då urval kommer att ske löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Hanna Wiljebrand
021-470 29 06

Sammanfattning

Postadress

None
Västerås, 72211

Liknande jobb


Receptionist till Märsta Läkarhus

13 maj 2024

Frontdeskpersonal

Frontdeskpersonal

13 maj 2024