Praktiksamordnare

Praktiksamordnare

Arbetsbeskrivning

Praktikservice

I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.

I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.

Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!

Dina arbetsuppgifter
Som praktiksamordnare svarar du för anskaffning, samordning och uppföljning av praktikplatser inom hela Västerviks kommun. Du för en aktiv dialog internt och externt kring praktikrelaterade frågor och förmedlar information om praktik till berörda parter.

Arbetet innebär ett nära samarbete med kommunala verksamheter, myndigheter och fackliga organisationer. Vi har en hög ambition när det gäller kvalité i hela praktikprocessen och detta är vår ledstjärna i arbetet. För praktikadministrationen arbetar vi med en databas som du ständigt håller aktuell. Du svarar också för genomförande av våra handledarkurser.

Inom kommunkoncernen har vi ambitionen att erbjuda praktikplatser i olika former och vi arbetar också med utveckling tillsammans med skolan gällande PRAO m.m. En annan uppgift är att arbeta med arbetsmarknadspolitiska program. Feriepraktiken är omfattande och också en del av vår verksamhet som ingår i uppgifterna. Arbetsmarknaden är föränderlig varför arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid.

Din kompetens
Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot samhällsvetenskap eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av administration och ekonomihantering.

I rollen som praktiksamordnare är det viktigt att du själv tar ansvar för din uppgift och driver arbetet framåt. Du har en naturlig känsla för service och anstränger dig för att hitta lösningar. Vidare har du god datavana och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet av kommunal verksamhet och offentlig organisation är önskvärt.

Vid denna rekrytering sker löpande intervjuer.

Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 3 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023