Preem söker Förvaltningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Preem är marknadsledande i Sverige på eldningsolja och diesel, samt har en stark position på försäljning av bensin med cirka 470 bensinstationer för privatpersoner och 215 tankställen för tung trafik i Sverige. Huvudkontoret ligger i Stockholm och nu söker enheten IT & Verksamhetsutveckling inom Produktledning Bränsle en ny kollega.

IT och Verksamhetsutveckling har som huvuduppgift att tillsammans med Preem IT-avdelning ge Affärsområde Marknad och Försäljning rätt IT-stöd, säkerställa en effektiv IT-förvaltning och stödja användare och beslutsfattare avseende vår IT-miljö och IT-frågor.

Gruppen består av 12 medarbetare där du blir en av fyra Förvaltningsansvariga för olika förvaltningsobjekt (IT-system, processer, mm) och en femte medlem är Förvaltningsägare. Förvaltningsarbetet bedrivs med hjälp av förvaltningsmetod PM3 i tätt samarbete med IT-avdelningen.

Arbetsuppgifter

• Upprätthålla en tät dialog med verksamhet och IT-avdelning för att gemensamt åstadkomma rätt leveranser av IT-stöd till verksamheten.

• Samla verksamhetens krav till årlig förvaltningsplan samt i löpande dialog säkerställa rätt prioritering och plan för IT-förvaltningen inom gällande ramar.

• Tillsammans med Teknikansvarig från IT-avd. leda arbetet med genomförande av beslutad förvaltning, bl.a. med kravinsamling, beskriva önskad funktion, testa, verifiera och godkänna interna och externa leveranser.

• Delta i IT-projekt bl.a. med att kravleda verksamheten och dess behov, medverka i framtagandet av lösningsförslag, verifiera lösningar, mm.

• Attestera fakturor för arbete som genomförts av leverantör i de förvaltningsobjekt man ansvarar för.

• Leda förvaltningsmöten, möten med verksamhet, leverantörsmöten, mm

• Rapportera framdrift och avvikelser inom förvaltningen till förvaltningens styrgrupp (förvaltningsägare/Teknikägare).

Krav

Vi vill att du som söker har god erfarenhet av att arbete i gränslandet mellan verksamhet och IT. Du skall ha förmåga att förstå affärs och verksamhetskrav samt översätta dessa till IT- lösningar.

Du skall ha erfarenhet av PM3, budgetarbete, processledning, IT-förvaltning, och kravspecificering. Det är meriterande att ha erfarenhet av projektledning.

Du bör vara en person som är:

• Bra på att samarbeta med olika funktioner i och utanför Preem
• Resultatinriktad, engagerad, ansvarstagande
• Van att arbeta självständigt med både operativa och strategiska frågor.
• Strukturerad, ordningsam och noggrann.
• Detaljmedveten

Ansök

I denna rekrytering samarbetar vi med Wise IT. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vi ser fram emot din ansökan snarast möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ann-Christine Holmer, 0735 21 65 15.

För fackliga frågor går det bra att kontakta Unionen på unionen@preem.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julian Firpo

Julian Firpo
073-5216527
Martin Jensäter

Peter Eger**

Ann-Christine Holmer

Martin Jensäter
0733-570666
Madelene Molin

Maria Leylund

Martin Jensäter
0733-570666
Anya Öberg
0722-188099

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WiseIT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 9 april 2015

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Systemförvaltare, Personalsystem

Systemförvaltare, Personalsystem

7 november 2023

Systemförvaltare

Systemförvaltare

14 november 2023

Systemförvaltare till ekonomiteamet

Systemförvaltare till ekonomiteamet

14 november 2023